03 augusti 2008

Jag har blivit inspirerad och byggt en stege

Lantliv är min favorittidning, om någon har undgått det. I senaste numret fanns en hop med inspiration och idéer, och efter att ha sett att Bland kuddar och busiga barn, tillverkat en, så tänkte jag att jag också skulle försöka! Jag tänker inte ljuga och säga att det var lätt som en plätt.. För jag började med att spika. Och spikarna var ju förstås inte tillräckligt långa, så då jag lyfte upp stegen, ramlade den ihop till en hög.. Då kom det några välvalda ord.. Följande dag tog jag i med nya krafter, och limmade och skruvade. Från baksidan, så att inte skruvarna skulle synnas så bra! Jippi! Det fungerade! Efter ett lager vit färg, så är jag supernöjd! Stegen ska nog inte stå där den står på bilden tror jag, men den får stå där tills den hittar sin plats!

Inredningsstege

Jag har dekorerat stegen med en skylt, änglavingar, en gammal babyblus från loppis och ett metallhjärta.

 Babyblus

Blusen borde kanske strykas.. Hjärtat köpte jag i Stockholm i våras i butiken Sirlig i gamla stan.

Änglavingar

Änglavingarna har hittills varit i Max rum, men eftersom jag inte hade hittat någon bra plats att hänga upp dem på,

så får de hänga här nu en stund! Jag köpte dem från nätbutiken Wanhatar.

Lyckaskylt

Skylten gjorde jag för en tid sen. Pennan jag skrev med tyckte inte riktigt om att färgen kanske inte var helt torr..

ska man ha det klart fort så går det så! Därför blev texten lite tjock och skakig.

 

Söndag idag. Max vaknade kl.06.00 idag igen, men jag fick honom att somna på min arm till sju iallafall.. Men ändå är jag så trött så trött.. Idag kommer Petra och Olli på besök! De åkte till Åbo igår för att föra lite grejer, och kom då också via här en liten stund. Idag åker de hem, och jag tänkte bjuda dem på lite ätbart. Mor och far anlände till Verona igår kväll! De hade tagit en jokerresa, och hade verkligen tur, för det var ett jätte fint hotell de fick! Hoppas de får njuta nu!

Igår pysslade jag på med inte mindre än tre olika stolar.. får se om jag har något slutresultat att visa upp imorgon..

Ha en skön söndag!

21 kommentarer:

MiaMaria sa...

Hej!

Vackert med stegen ska också göra en men har inte kommit dit så mycket man vil ha gjort.......

Vackert med skylten och änglavingarna......

Vitt, vitt, vitt. så vackert!

Ha en bra söndag!
MiaMaria

Lilla Blanka sa...

Hej!

Bra att du inte gav upp när stegen föll ihop sådär utan tog nya tag! Envis och händig! Så fint allt ser ut, vitt och vackert!

Kram
Mia

Nettan sa...

Åh, vad fin , har du redan fixat en !
Hade tänkt att göra en jag med, men har inte material hemma ;0).
Men det kommer...

Ha det gott..
Kram, Nettan

LillaFlisan sa...

Verkligen fin...Jag gillar änglavingarna!
Flisan

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Halloj!

Vad fin din stege blev och så sött med alla dekorationer. Själv har jag en "gammal" stege i garaget som jag länge funderat på att plocka in och måla. Kanske ska jag göra slag i saken?!

Kram Annica

Hem och Lycka sa...

Å så fint den blev, har också sneglat på beskrivningen i tidningen men har inte direkt nån plats att ha den på så det har inte blivit nåt snickeri för min del. Inte ännu iaf.

Superfint du dekorerat den, änglavingarna är så fina, har också sådana fast mina är nog lite mindre tror jag. kram!

Anonym sa...

Vad fint det blev tillslut, skam den som ger sig.....

Skylten blev oxå jättebra tillsammans med de andra grejerna

Kram Lena

Vardagstugg sa...

Vad duktig du är! Stegen blev ju superfin =) Kanske jag vågar mig på att göra en egen..

//Annelie

Ellas Inspiration sa...

Men vilken fin stege du har gjort!

Tack för "uppvaktningen" på min dag! Kom gärna och se hur jag spenderade den...

Kram Karin

Malin sa...

Det va en superfin stege du gjort! En sån skulle ajg kunna tänka mig här hemma..kanske mitt nya projekt?:=

Mjuka sa...

Ja Lantliv ger verkligen inspiration!! EN sådan stege tänkte jag också tillverka. Vilken fin skylt du gjort!!
Kramar M

Lenas pysselgrop sa...

Vackert blev det!
Jag har haft planer på att fixa en sån till sovrummet, som nån form av smyckesförvaring. Få se om det blir av nån gång. Projekten vill liksom vara så många hela tiden... :)

karofina sa...

ja och nu inspirerade du MIG till att vilja göra en! men jag är nog mer sugen på att köpa nått gammalt fönster utan glas och rä lite fint på den. vågar inte ha nått "stående" hemma, folk river! ;)

kramar!

Södralycke sa...

Wow, vad fin den blev! Nu blev jag också sugen på att göra en. Men jag vet inte var jag isåfall skulle få plats med den, suck....

Hoppas helgen varit bra, kram Johanna

Living by Milla sa...

Fniss, tur att du fick ihop stegen till slut,den är jättefin! Jag tänkker också snickra hop en till min lilla butik senare i höst.

kram Camilla

Tjohalia sa...

Vilken fin stege du har gjort! Jag tog den enkla vägen och köpte mig en eller snarare två. Kram Sandra

Vackrare vardag sa...

Supersnyggt! Och fiffigt att skruva bakom, hade nog inte jag kommit på;) Har också inspirerats av den där stegen och tänkt göra en, men den finns på att göra-listan ännu... he he.

Ha en bra vecka!

Katta sa...

Vad händig du är som bygger dej en stege själv.Fint blev det också.Söt bild å Max i ditt knä i ett tidigare inlägg. De baljorna du köpt på Emmaus tycker jag är helt underbara blir riktigt avis för de är ju så vackra.Ha det bra, kram Katta

Levindas Värld sa...

Åh vilken underbar stege du har skapat!! Är själv jättesugen på en och funderar också på att spika ihop en själv istället för att köpa en :)

Superfin blev den verkligen!!

Ja visst blir det lite xtra piffigt när man får det fint i pysselhörnan också :)

kramen

Anonym sa...

varfor inte:)

Anonym sa...

vad jag letade efter, tack

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...