06 augusti 2006

Ankkarock och IKEA


Så var man hemkommen efter gårdagens rockande! Men det gick nog rätt lugnt till.. Vi kom i väg i god tid, Nina kom och hämtade mig direkt efter jobbet. Då vi kommit fram till Tove och Christian, så packade vi lite om i våra väskor, och sen bar det av till Korso och Ankkarock. Vi åkte en par tåg och sen var vi framme! Vi tog det rätt lugnt, drack några cider och så... Band som vi kollade in var Dropkick murphys, Danko Jones (bilden), Hanoi Rocks och Amorphis. Inga band som jag vanligtvis lyssnar på, men kanske efter det här!

Vi sökte oss tillbaka och var hemma hos T+C vid 23-tiden. Vi åt en bit, drack lite vin och kollade in våra bröllopsbilder. Sen var vi så trötta så det var sängdags..
På morgonen var vi alla lite trötta, men vi kom iväg iallafall vid 12-tiden och Nina och jag åkte via IKEA. Inte hade jag tänkt köpa någonting, men ändå köptes det en hel del... Jag köpte en låg bokhylla till sovrummet (då vi bytte ut den gamla mot det fina gamla stora klädskåpet från lande) och en golvlampa, samt två presenter till Peter och en till Maria. Kan inte skriva vad det var om ni läser det här!!

Då jag kommit hem, efter att ha åkt i en stekhet bil, pratat om allt möjligt med Nina och tagit en tur via Kasvihuoneilmiö, så byggde jag genast upp hyllan och lampan. De blev såå fina! Och nu fick jag äntligen bort böckerna från fönsterbrädet!! (Hyllan på bilden är en högre version av den som jag köpte)













Nu börjar söndagen gå mot sitt slut, men skall ännu lite försöka städa och sen måste man väl gå och lägga sig, så att man orkar med den nya arbetsveckan! På onsdagen kommer Peter hem, och det är tur, för jag saknar honom jätte mycket!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...