18 september 2006

Två visdomständer fattigare...


Nu är jag hemma sjukledig igen.. tycks bara vara då som jag har tid och ork att skriva här.. Jag är sjukledig idag och imorgon, för jag har just varit och tagit bort mina högra visdomständer.. Det var det värsta jag någonsin har varit med om!! Jag låg och blundade och knöt ihop händerna under hela operationen, och det värsta var att bedövningen tydligen inte hade gått ända in då de började.. jag låg där bara o kved, så måste dom sätta mera bedövning.. Det knaka o braka o ja e glad att jag inte öppna ögonen för att de då de plockade tandbitar ur mig..

Men på något sätt så måste jag ändå ha kopplat av lite, för jag trodde att de bara hade tagit bort den nedre visdomstanden (fast det nog var prat om båda) men tydligen så är nog borda borta.. Billigt är det inte heller; 82 € o då e de ändå kommunal tandvård! Men rätt snälla var dom nog, berätta o så va dom gjorde.. tycker jag iallafall.. fast alla klagar så på dom..

Nu har jag fått penicillin (hoppas bara att det inte börjar växa svampar i munnen på mig igen...) o burana 800, så jag får väl vara lite hög här en par dagar. På onsdag ska jag på jobb igen, o då kommer oxo Peter hem, så de e bra! Han kommer visserligen att åka till Hangö på torsdag o komma hem på lördag förmiddag förstod jag, men lördagen (om vi bara är friska, jag ber till högre makter) så ska vi väl ha den där romantiska kvällen som jag har väntat på sen bröllopet! Faktum är att tiden går så himla snabbt då Peter är borta varannan vecka, och de veckor som han har varit hemma, (sen bröllopet alltså) så har nästan alltid jag (oftast) han eller vi båda varit sjuka! SÅ jag hoppas på den här helgen!

Nu ska jag sätta en kall vetekudde på min kind! Och jag som hade köpt glass för att bota mig. Nu sa dom att jag inte får äta det... blä så fräckt!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej älsklings Lotta, syster Maria här. E hemma en sväng i Ekenäs å så passade jag på att besöka din hemsida, du ha fixa den så fin. Du e så söt å jag e helt nykär i min fina Jonas igen :)
Mamma å pappa hälsar så rysligt. Puss å kram hälsa mannen Peter.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...