03 februari 2007

En ljus stund

Trevligt att vara hemma då det är ljust! Lördag idag! Inga särskilda plander. Har tänkt få det lite uppstädat, och ska eventuellt gå och se på Urinetown ikväll. Har nog sett den redan två gånger, men slipper gratis och skulle kunna se gospelscenen hur många gånger som helst!

Det var annars superlängesen jag skrev senast! Nästan en månad! Vad har hänt?

Vi börjar samla oss på jobbet efter flytten och har kommit igång med rutinerna. Den här veckan har vi bl.a. hållit på med en väv som skall bli linnelöpare, Heidi har varit och pysslat med arbetstagarna, och hållit på med det kommande vilorummet som hon gör som examensarbete. Jag var på kurs (grundläggande omsorgskunskap) på Kårkulla tisdag och onsdag. Mycket klarnade, mycket repetition och lite omväxling i vardagen! Nyttigt!

Hemma håller vi så sakta småningom och få allt i skick! Wc: n är i princip klar, men tappade lite stinget igår, då jag tänkte att jag skulle svampmåla med mörkblått på den ljusblåa färgen och det inte alls blev så fint som jag väntat mig.. Kanske allt bara får vara ljusblått. Tänker måla om allt.. blä.. Men annars så är panelen på plats, och målad och faktiskt alla lister också!

I stolpen i trappan har vi sågat ut två hål (låter konstigt, jag vet) där vi skall bygga in två lådor som blir som hyllor.. Blir helt fint! Vi har också målat allt, vitt och fint! Vi har funderat av och an om vi skall måla trappan vit eller inte. Nu har vi konstaterat att den nog fått sina törnar i renoveringen, så vi tänkert måla den, sen nån gång..

Nästa vecka då Peter är hemma igen, så har vi planerat att få övrevåningen så gott som klar. Det som ännu skall göras är:
- spackla väggarna i arbetsrummet
- måla väggarna i arbetsrummet
- sätta lister överallt!
- måla väggen mellan rummen
- måla dörrarna till vindsutrymmena (men det gör vi först på sommaren, för dörrarna måste tas bort...)
- Måla skorstenen

Så, mest målande och sånt! Sen ska ju allting inredas också, och vi har märkt att vi nog måste skaffa mera mattor. Det blir rätt kallt på golvet med laminatgolv. Åtminstone på vintern måste vi nog ha mattor!

Oj, så jag skriver nu! Ja, badrummet är också under planering! Har hittat ett jätte bra program på www.hafa.se, där man i 3D ser hur allt blir! Ska försöka få hit nån bild..


Nu ska ja fortsätta me ... allt möjligt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...