08 juni 2008

Grillning, örtland och örhängen


Idag har det varit en riktigt skön dag! Inte lika varm som de senaste dagarna! Max sov mycket bättre på dagen. Men jag kom inte riktigt igång med någonting, för jag bara väntade på att han skulle vakna hela tiden.. Så är det sen..


Min solstråle med sin Pingu som han fått av sin gudmor!


Nu svänger Max sig nästan genast på mage då man sätter honom på rygg.

Jag hann faktiskt måla färdigt den ena grejen som jag började med igår.. Men har inte hunnit fota den ännu.. kanske imorgon.. Fin blev den iallafall!


Ett par till örhängen gjorde jag imorse! Gillar nästan de här bäst!

Nu har jag planterat ut basilikan i vår "örtgryta". Där fanns persilja och gräslök från förut. Båda övervintrade från förra sommaren. Det var verkligen ingen kall vinter..





Lite tomt ännu.. funderar på vad för örter jag ska plantera hit ännu..

Nina kom på besök ikväll! Vi grillade och åt ute på altanen! Skäms lite att erkänna det, men det var första gången för oss båda som vi grillade utan karlar.. Gick nog bra till slut, då vi kommit på hur man skulle öppna grillkolspåsen (ja, eller jag kom inte på det där trådsystemet, så jag rev upp hela påsen..kanske inte så smart..) och innan vi fick upp tändvätskan! Tur att jag köpte en ny flaska i butiken, för den vi hade var helt "ihoptryckt" så inte fick man upp det barnlåset inte.. Vi kände nog oss så otroligt kvinnligt dumma.. Men det gick bra till slut, och gott blev det!

Nina hämtade med sig ett lagerträd i födelsedagspresent till mig! Så fint det var! Jag ska ta bild på det imorgon, så kan jag visa. En jättefin kruka hade det också!
Nu börjar jag bli lite småtrött, så nu ska jag nog lägga mig. Avslutar den här veckan med en smygtitt från vår nya altan. Ska komma med helhetsbilder - snart! Tack för den här veckan!

5 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

hmmm nu vill jag inte se fler fina pelargoner...;) jag blir så avis!!!
Har inte hunnit med någon shopping idag heller...vi får se om veckan bjuder på någon pelargonshopping...

Kul med ett örtland!

Kram Annica

Anonym sa...

Gräslöken växer som tokig hos mig med :)

Mitt nya vita hem sa...

Väntar med spänning på nya bilder från altanen. Märkte idag att det växer gräslök på vår bakgård mellan allt ogräs, får ta och börja ränsa upp lite :D
va söt er Max e :)

Anonym sa...

Vilken sötnos han är din lille grabb :)

Vackra blommor du har på altanen, ser så fint ut :)

Anonym sa...

söta bilder på er son :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...