30 augusti 2008

Sommar - höst?

Dagarna går så fort! Hinner inte med riktigt! Lite bloggpaus har det blivit, då det varit så mycket program. Men nu är jag tillbaka en par dagar. Nästa vecka blir det kanske lite paus igen, för då åker jag och Max och hälsar på syster Maria, som igår åkte tillbaka till Vasa. Nu börjar hösten.

IMG_4001

Vi har haft det så roligt de senaste dagarna! På onsdag kom ju Maria och Simon, och vi åt god middag och hade det så mysigt! På torsdag morgon åkte Simon tillbaka till Sverige och Peter åkte på jobb. Syster Petra kom på kvällen och vi hade en jätte rolig systerkväll! Länge sedan vi varit alla systrar tillsammans på det viset!

Idag ska jag och Max åka in till Åbo. Vi ska träffa M.T och så ska vi ta en tur till Ikea med Petra och Olli. Ska egentligen bara skaffa tråkiga plastlådor med lock, att förvara grejer i på vinden. Så att inte spindlar och andra kräk slipper in och mysa bland bebissaker och kläder som är för små, eller inte används mera. Men tror knappast att det bara är plastlådor som får följa med hem..

IMG_4096 

Den här charmiga stegen hittade jag bakom vårt skjul en dag! Den har stått där ända sen vi flyttat hit, och jag har nog sett den förr, men först nu såg jag på den med "de ögonen".

IMG_4093 

Ska försöka göra det lite mera höstigt på altanen någon dag. Annu sitter sommaren kvar..

IMG_4098

Men vad ska man göra med pelargonerna? Då det bara kommer nya blommor hela tiden? Jag är ingen expert, så jag tar gärna emot råd då det gäller pelargoner. Hur länge kan de vara ute t.ex.? Och när ska man klippa ner dom, om man har tänkt försöka övervintra dom.. Alla pelargonråd tas emot med öppna armar!

Ha en skön helg nu allihopa!

11 kommentarer:

Ellas Inspiration sa...

Men va fint det blev med stegen. Ja, ibland är det så att helt plötsligt ser man något "nytt" som funnits där länge!

Ha en riktigt härlig helg!

Kram Karin

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh vad härligt du verkar ha haft det!

Vilken tur att du tog fram den blicken för stegen blev ju så fin - biten av väder och vind som den är!

Kram Annica

Viola sa...

Hej Lotta, vad kul att hitta en ny blogg på inredningsbloggar och dessutom så mysig. Här blir flera besök framöver, vill du vara med på utlottningen så hälsa på om du har lust, kram från VIola

Ullis/Leva på landet sa...

Så mysigt du gjort. Härligt med en liten träff för er systrar. Du har ju hunnit med massor den senaste veckan, här har det bara varit jobb.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Hem och Lycka sa...

Vad skoj och mysigt med besöket!

Jättesnyggt med stegen, vad fin!

Ja du, pelargoner brukar jag ha kvar rätt länge, de tål väl inte frost men myser av sensommaren och den milda hösten och då får de frodas så länge. Jag är dock dålig på hur man övervintrar dem, de ska väl stå svalt och mörkt och klippa ned dem tror jag man kan vänta med till februari om jag inte minns fel.. Mycket sparsamt med vatten då.

kram!

Frida sa...

Tack så mycket! Det verkar som om ni har haft trevligt de senaste dagarna det behöver man ju med i vardagen. Vilken underbar stege, jättefin. Tur att du hittade den! Förresten går det bra om jag länkar till dig?
Tycker din sida är så trevlig att besöka!
Kram Frida

Levindas Värld sa...

Men åh vilken fin stege du rotat fram, och vad sött du har pyntat den :)

Pelargonfrågan undrar jag med över så hoppas vi får lite svar :)

kram!

Katta sa...

Har ingen aning om vad man gör med pelargoner.Men vad roligt att du fick den blicken för stegen, den är ju underbar där vid symaskinsbordet med alla dekorationer på. Ha det bra, kram Katta

Frida sa...

Du har något att hämta hos mig!
Kram Frida

Anna-Paulina sa...

I ♥ your blog! Du har fått en utmärkelse i min blogg. Kram A-P

Mia sa...

Hejsan!
Vad mycket roligt du verkar ha hunnit med de senaste dagarna, hoppas Vasaresan blir trevlig! Tips: det finns en inredningsbutik med lantligt och vitt i tågstationsbyggnaden i Vasa, minns tyvärr inte vad den heter. Trevlig var den i alla fall i våras då jag var inne, en annan liknande finns i Rewell center på andra våningen bredvid Hemtex...Tusen tack förresten för tipset om live writern, nu är det ju roligt igen att blogga!
Ha det bra och hälsa med dig!
H: Mia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...