06 november 2008

Julbok

IMG_5297

Jag har också blivit smittad märker jag.. av den kommande julväntan.. Idag visar jag lite bilder från en bok som jag inte kunde motstå att beställa från Unelmakerho. Ja, eller den var månadens bok, så jag behövde inte göra något.. Hem i postlådan kom den bara. Och jag ångrar inte att jag beställde den, fast jag egentligen inte alls har råd just nu..

Lämmin joulu heter boken. Orginalspråket är norska. På norska heter den Julegleder och den är skriven av Tone Merete Stenklov och Miriam Nilsen Morken. Rekommenderar den!


IMG_5290

IMG_5296

IMG_5291

IMG_5292

IMG_5293

IMG_5295

IMG_5300

IMG_5294

IMG_5303

Alla bilder är lånade från boken. Fina saker som jag skulle kunna tänka mig att göra.. är bara rädd för att tiden inte kommer att räcka till..

Om 20 dagar åker vi till Marocko! Längtar så! Ska bli skönt med lite värme och sol! Och god mat och bara ta det lugnt! Och ingen symaskin och ingen dator.. Något smått pyssel måste jag ändå ta med.. får ju abstinens annars.. Måste komma på något bra som inte tar så mycket plats i packningen bara! Har funderat på något att brodera. Typ hjärtan.. får se.. Kan ju hända att jag inte gör något sen alls, men då har jag det med iallafall!

Peter åkte på jobb igår redan, för att jobba in en av de två dagar han måste vara borta då vi åker på resan. Vi åkte till mitt jobb på vernissage med Max. Så fina konstverk med bra tekniker de gjort! Roligt att se alla också!

Idag har det varit riktigt kallt, minusgrader hela dagen. Tur att jag inte behövde åka någonstans med bilen, för den var helt isig..

Nu är jag så himla trött, så jag säger godnatt! Ha en trevlig fredag imorgon!

14 kommentarer:

Unknown sa...

Oj, vilka fina bilder. Det är ju alltid lite farligt, då man sen får för sig att man borde laga allt och egentligen inte hinner. Men det är väl risken man får ta när man vill njuta av en bok : )

Kramis,

Anonym sa...

Hej,
har nyligen hittat din underbara blogg och njuter, läser och njuter :)
H. en mammaledig tjej från Esbo =)

Anonym sa...

Såå fina strutar och hjärtan du visar.

Lovely! Härlig inspiration.

Här har det inte blivit så kallt än men bilen är lite frostig på mornarna

Kram Lena

Smått och gott hos Lina sa...

Så fina bilder! Bra tips.

Ha det bra!
Lina

Stina sa...

Nämen nämen nämen neeeej...inte till Marocko!...UTAN MIG!
Fattar du väl!? Inte lämna Stina ensam i Sverige heller.;-) Kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej Lotta! Tittar bara in för att önska trevlig helg!

Så mycket fint du har i den boken. Förstår om du blir pysselsugen och inspirerad.

Åhhh förstår att du har börjat nedräkningen till semesterdrömmen. Låter härligt med lite sol och värme!

Kram och trevlig helg
Annica

♥ Fyra årstider sa...

Ville bara titta in och önska dig en skön helg ♥ Vilka härliga bilder du visar.
Kram Lotta

Lina ♥ C´est la vie sa...

Verkligt fin bok!
Kram Lina

Sunells sa...

Vilka härliga julbilder i boken:)

Önskar en trevlig helg och det låter ju helt underbart att åka till Marocko nu när det är som mörkast här i Finland! Inte långt kvar nu:)

Kram Katariina

Ullis/Leva på landet sa...

Så underbara bilder. Så kul med någon annan julbok som tips. Visst är det kul att pyssla och fixa. Förstår verkligen att du längtar till er resa,

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Hem och Lycka sa...

Vilken ljuuuvlig bok! Du borde inte visa såna frestande bilder för en julbokoman som mej ;-) kram

Helena sa...

Va mycket härlig julpysselinspiration! Det finns verkligen sååå mycket kul pyssel man kan göra till jul. Önskar att det fanns liiite mer tid över
bara ;)
Älskar verkligen din blogg =) Kram Helena

Vecka - Vecka sa...

Hej anonym-mammaledig tjej från Esbo!

Nu vet jag inte om du läser här igen, men vill ändå svara på din kommentar, och vet inte var jag annars skulle göra det än här..

Roligt att jag kan glädja dig med min blogg! Gör mig lika glad varje gång någon skriver det!

Ha det bra! Kram!

Anonym sa...

Hejsan igen :) javisst kikade jag in på nytt, anonyma mammalediga från Esbo ;) tror visst att jag skall börja prenumerera på dina inlägg. Trevlig farsdag till er, trots detta rusk som tagit över Esbo iallafall...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...