20 november 2008

Lite det ena och det andra - veckan som gått

Här har det varit lite tyst på sistone... och inte har jag varit aktiv att svara på kommentarer eller kommenterat hos er andra heller! Någon bättre ursäkt än att jag helt enkel har tagit lite datorpaus och umgåts med familjen har jag inte, men det är väl ingen ursäkt egentligen heller? Eller jag menar - familjen går ju först alltid!

På fredag hade vi en såå rolig kväll med systrarna! Var på Bremer hela kvällen, åt gott, drack gott och spelade Rappa kalja. Oj så vi skrattade! På lördag kom systrarna med hem till oss, där vi fortsatte med att mysa. Afrikansk middag blev det, med ugali och chapati (tror att det skrivs så) Maria "lärde" sig den maten då hon studerade på en folkhögskola i Vasa för ganska många år sedan vid det här laget. Hon bekantade sig med några afrikaner, och lärde sig då att äta med händerna, denna goda mat!

IMG_5397

Maria på Bremer

IMG_5398

Petra och jag på Bremer

På tal om Afrika, så är det nu bara en vecka, så är vi i Marocko! Vi har packat nästan klart redan - skönt! Ganska mycket som måste tänkas på då man reser med en liten. Så har vi ju hotell med kök också, och då måste man ju alltid vara beredd på att där inte finns allt.. Och blöjor och mat till Max och mediciner.. Det är mycket! Men så blir ju nästan en väska tom under veckan, medan Max använder upp sina blöjor och äter upp sin mat! Perfekt - då får man plats för shoppingen! Hoppas att man hittar något fint, men det tvivlar jag inte på!

image

Bild: Tjäreborg

Max är förkyld - igen, blev två dagar efter måndagens mamma-bebis träff. Typiskt, men då hinner han nog bli frisk till resan. Peter åkte på jobb i morse och det har snöat ute för första gången! Mysigt! Men jag antar att det har smält bort till natten..

IMG_5478

Min present till min hemliga vän i Vita gåvor är inköpt och packad, bara att skicka iväg den nu! Då vi kommer hem från Marocko, så borde jag ju också ha ett paket i postlådan! Spännande!

Det är ju redan december då vi kommer hem. (Den 5:e) Peter åker ju direkt på jobb efter resan, så han kommer hem först den 11:e. Så jag har tänkt att julpynta lite färdigt den här veckan! Så är det julmysigt och fint då man kommer hem! Alltså lite ljusserier och så..

På tisdagen den 18.11 blev Max 10 månader! Vi var också till rådgivningen, och nu väger lillen 9135 g och är 71,3 cm lång. Han hade inte vuxit så mycket som jag trott.. Men det kan hända att rådgivningstanten mätte konstigt. För det var en annan som mätte igen. Storlek 74 i kläder börjar nämligen bli lite för liten. Lite irriterade, då vi går till rådgivningen i St Karins för att få svesk service, och det flera gånger varit någon som inte kan svenska. Så också den här som vi verkligen inte gillade.. Eftersom lillkillen närmar sig 10 kg, så beställde vi också en ny bilstol till honom. Hoppas att den kommer före jag åker till Ekenäs nästa tisdag..

IMG_5468

Max 10 månader - står en stund utan stöd!

Så börjar besöksräknaren sakta men säkert ticka mot 15000 besökare. Roligt! Tack alla ni som tittar in här! Tänkte ordna en tävling veckan jag är borta! Vad man kan vinna, får ni veta nästa vecka!

Ha det nu riktigt skönt allihopa! Jag ska gå ut och visa snön till min son för första gången!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Marocko är jätte fint. Men det har säkert ändrat en hel del sen jag var dit (över 10 år sen :) )

Hurdan bilstol har ni köpt åt Max ? Är lite nyfiken för vi har tänkt köpa en ny åt Alexander efter årsskiftet (han blir 7 månader nästa vecka), men har inte bestämt oss för hurudan ännu. Urvalet är enormt !

-Annika-

Hem och Lycka sa...

Så himla söt Max är! Kul med resan, förstår att det känns himla mysigt att komma iväg! kram

Backstitch sa...

Det var så mysigt med snö i morse när vi vaknade. Fast inte så roligt att köra med sommar däck.

Vad Max är söt fast det har jag väl sagt förut:)

Kram Moster
PS. Ha en skön resa om jag inte kommer ihåg att säga det närmare resan.

Villa Carl Larsson sa...

Jag smälter varje gång över din supersöta gosse hihi. Han är ju bedårande. Det kanske man förstår men jag vill gärna ha en pojke i framtiden :) Men en flicka vore ju hur mysigt som helst det med!!!

Hoppas allt är bra med dig. Kram

Vero sa...

Marocko låter trevligt. Ni får det säkert jättebra. Trevlig resa.

Brunkullan sa...

En sån sötnos:)
Marocko låter jättehärligt! Hoppas ni får det mysigt nu!

Susanne

Chubby Chieque sa...

Hej Lotta,

Gud vad Ni är söta och det verkade att Ni har kul. Hade ni underbar veckan i Marocko?

Suck! att höra att lille mannen är förkyld igen, men det är väl dax eller hur?

Grattar dig! När man är aktiv i denna värld så har man många läsare.

Frida sa...

Vad härligt det låter med Marocko, lite sol hade inte skadat nu. Vad mysigt med snö. Hoppas vi får någon här med lagom till jul. Din Max är så söt, hoppas han kryar på sig!
Kram Frida

Unknown sa...

Sååå supersöt lille Max är!

Du får så HIMLA HIMLA gärna göra en väska direkt till mig. Absolut!
Före eller efter jul - ingen fara för den skulle va till mig ju ha ha. Min mejl adress montebellomobler@hotmail.com ...

Kram Malin :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...