26 juni 2011

Mat på midsommardagen

Ingen bebis ännu.. Men jag tror (och hoppas) på morgondagen. Det är min farmors födelsedag imorgon, och det har visat sig att många är födda på samma dag i vår familjs som en äldre släkting, så det skulle ju passa bra! :-) Max föddes dessutom också två dagar efter beräknat datum.. Och inga tecken kvällen innan.

Mamma och pappa som varit här under midsommarhelgen åkte hem idag, och vi tillbringade dagen i Muminvärlden. Riktigt lyckat! Återkommer med bilder imorgon om jag inte har annat för mig då..

Ätit gott o gott sällskap har vi! Och så fick jag hjälp med att tvätta alla fönster i hela huset! Så fint att se ut nu :-) Tack för hjälpen! Och sällskapet!

Gårdagens middag:

IMG_1908

Baconinlindade kycklingfiléer med fetaostfyllning och grönsaksspett

IMG_1910

Somrig sallad

IMG_1915

“Bottans snabba bärkaka” med jordgubbar och blåbär till efterrätt!

IMG_1921

Och så spelade vi “A ticket to ride” som avslutning på kvällen!

Hoppas ni har haft en skön midsommar!

Kram, Lotta

5 kommentarer:

Petra sa...

Oj vad det såg trevligt och gott ut! Väntar också med spänning på lilla typen! Månne han inte tittar ut snart :) Kram från lillasyster!

Vardagstugg sa...

Bärkakan såg mumsig ut! Hoppas liten tittar ut snart =)

Annelie

Så Vitt Jag Vet sa...

Det ser ut som om ni skulle ha en spännande vecka framför er !
Tur att ni fick fira midsommar i lugn ro..
Ha det bra!
Kraam
Sanne

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Goda grillspett det där:)

Jag håller en tumme för att busen tittar ut snarast!

Kram Annica

Trisch sa...

Så gott det ser ut :) En liten fråga, har ni halloumi ost i spetten ??
Lycka till med bebis :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...