27 januari 2012

Så kan det också gå..

Tror ni vi fått något nytt värmesystem idag?

Nå nej.. systemet hade inte kommit till Finland ännu igår.. Så vi väntar ännu.. Orkar inte ens hoppas och tro mera.. Den sista asbesten vi hade i källaren fick vi bort ändå. Så nu behöver inte folk slå huvudet i en låda vi byggt för att täcka in asbeströren..

Tur att vi har ett golv att riva. För att få ut aggressionerna medan man väntar. Jag som bara skulle hålla grundordning i huset. Fixar istället ett totalkaos. (Fast i resten av huset har det faktiskt hållits rätt städat) Inte så smart kanske att vara ensam med två små barn och börja med sånt här liksom. Men barnen går det ingen nöd på. Max hjälper till emellanåt. Tar på sina tofflor och arbetshandskar och kommer med sin verktygsback och pratar finska.

Max leker att vi är gubbar som jobbar. Men då tyckte jag att nog också tanter kan jobba. Så jag fick vara en tant sen.

Max har hällt ut en hel hög med leksaker runt Theo så han är sysselsatt. Men nu börjar jag komma mot vardagsrummet, så Theo får nog flytta till köket nu. Med leksakerna. Det är nog inte många dagar tills han börjar krypa tror jag. Sen blir det livat..

Några renoveringsbilder tänker jag inte bjuda på. Besökarantalet sjönk ganska ordentligt här på bloggen då jag började med sånt.. Sen har jag ju inte hunnit vara lika aktiv och titta in på andra bloggar heller. Men så här kommer det att vara en tid. Så följ med eller kom tillbaka då det är klart.

Visar istället ett par söta barnskor som jag köpte på loppis senast vi var i Stockholm.

IMG_6371IMG_6378IMG_6382

Idag kommer moster/syster Petra hit och det är skönt! Dels att få lite sällskap i kaoset och lite hjälp också kanske.. Om det inte är för kallt imorgon så tycker jag minsann vi kan ta oss ut och åka sparkstötting!

Trevlig helg!

Kram, Lotta

1 kommentar:

StrandviksVillan sa...

Så söta skobilder!

Ojojoj så jag lider med dig nu när du har renoveringskaos hemma :S Fast det är ju en tudelad känsla, dels är man glad att det händer nåt, dels blir man galen på den där oredan... Vi har ju visserligen inte renoverat, men vi flyttade in i halvfärdigt hus (på övervån var bara två sovrum färdiga). Ännu återstår bastun, men den är fullproppad med grejer och skrot (som ett förråd/avstjälpningsplats för grejer man inte vet vart man ska göra av, suck!) Hoppas vi snart ska få energi att bygga den klar!

Lycka till med er renovering! Låter som det kommer bli riktigt fint!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...