04 april 2012

Årstidsbyte

Ja, nu är vi då hemma igen efter en väldigt lyckad resa! Vi lämnade ett vintrigt Umeå igår på morgonen. Det var verkligen jättevackert med gnistrande snö i träden, –10 grader, men kändes ju nog lite fel..

IMG_0441

Vintern kom tillbaka..

Resan hem gick väldigt bra trots att den tog över 12 timmar sammanlagt. Theo var bussig och sov över halva båtresan, jag ordnade foton på datorn, Max spelade spel på Peters telefon, då inte Peter gjorde det.. Så klämde vi i oss en pizza och sen var vi framme i Vasa. Båda barnen sov de två första timmarna av resan, sen blev det en par stopp för lite mat och blöjbyte och så var vi hemma vid 21-tiden.

IMG_9798

Maria och Simon hade det mycket hemtrevligt. Tavlan (planschen) fick dom av oss i julklapp. Den kommer från Hopshop.

Vi lämnade en stor låda med bebiskläder hos Maria och Simon men åkte inte hem tomhänta. Vi  köpte bl.a. en fin hissgardin från Åhléns. Gissa hur sur jag blev då jag öppnade paketet hemma och den hade fläckar på sig.. Väldigt irriterande eftersom jag ju inte kommer att åka tillbaka till Umeå för att byta den.. Det kan hända att det inte syns, eller att de går att tvätta bort, men väldigt störande ändå..

Det som jag också gärna hade lämnat kvar i Umeå, var dom två kilona som mystiskt kommit med hem.. Men så har jag glömt allt vad “undvika kolhydrater” heter och proppat i mig det ena och det andra.. Nu blir det nya tag..

Max har just kommit hem från klubben, nu ska det bli lunch för barnen och sen ska vi åka och föra bort en släpkärra med skräp. Det har blivit en del efter renoveringen..

Imorgon åker Peter på jobb igen, och sen ska vi åka till Ekenäs över påsken.

Ha en fin solig dag!

Kram, Lotta

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...