29 juni 2012

Medeltidsmarknad

Så var det då igen dags för medeltidsmarknaden. I år lite svalare (riktigt behagligt väder faktiskt) och lite lättare (-ca 25 kg från för ett år sen..) och tillsammans med två barn och inte tre vuxna som ifjol. Inte var vi ju alls på väg egentligen, men så råkade jag nämna för Max att det är marknad i Åbo. Han trodde ju först att det var en sån marknad där man skulle åka karusell, men blev inte så besviken då det inte var det. Han fick åka korg istället.

medeltid5medeltid3medeltid6medeltid1medeltid4

Idag har för övrigt (hittills..) varit en sån där dag som gör att man verkligen trivs med livet! Snälla barn (gnälliga fanns det gott om på marknaden..) lite smått pyssel, vackert väder och en utfärd. Och så har jag gjort sånt som pappa brukar göra och Max har varit imponerad. Satt tillbaka kedjan på hans cykel och grillat korv..

Nu ska jag försöka få ungarna i säng så har jag ännu kvällen framför mig.Trevlig fredag och semester för er som börjat den idag!

Kram, Lotta

1 kommentar:

Livet på Vestergård sa...

Den marknaden kommer min äldsta dotter att befinna sig på i morgon. Förövrigt kommer alla våra barn att vara utflugna lite varstans i landet den här helgen. Undras just vad mannen och jag ska hitta på ...
Kram Kicki

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...