29 november 2012

Tidig läggning var det..

Och så blev det paus igen.. Hopplöst det här..

Igår kväll kom jag hem efter några fina dagar i Umeå med systrarna och nya lilla fina kusinen. Mer om det i ett annat inlägg.

Peter åkte på jobb i morse och mina utvilade nerver är inte så utvilade mera..

Rätt bra har det gått idag, men barnen brukar ju för det mesta ta igen lite då man varit borta.. Men Theo beslöt sig för att bara sova ca 45 minuter (så jag precis hann äta lunch) och inte mera. Inte fastän vi promenerade till bibban och butiken och tillbaka.

Så jag tänkte att jag skulle lägga barnen tidigt idag. Och tidigt är en förhoppning om att dom skulle sova före 19.30. Vanligtvis brukar dom somna mellan 20.30-21.00. Började bra med kvällsmål kl.19.00, men sen tig allt sån tid.. För Max.. Och så blev det evighetslång nattsaga (Pettson och Findus, annars bra men såå lång..)

Det blev spring upp och ner och utspillda vattenglas och nu ligger Theo och sjunger "kookakka" (pikku kakkonen sången..) och är hur pigg som helst.

Jag byggde ett tält över Max säng och hoppas att dom somnar snart för har så mycket att göra på syfronten.

Fast jag helst skulle sätta mig med en filt framför tv:n och dricka varm glögg.

Hoppas på en piggare dag imorgon. Är inte van att resa så här så det tar på krafterna lite..

Nu väntar jag på adventstiden och allt vad den innebär!


Ursäkta den dåliga bildkvaliteten, men hade i misstag blixten på på telefonen och tyckte bara minen var så bra.. Och Theos snuttetrasa som han går omkring och släpar på hela tiden..

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...