10 februari 2013

Loppisabstinens

Eftersom jag håller på med lite köpstopp/utrensning, så har jag inte tillåtit mig att gå på loppis den sista tiden. Lite tröstshopping blev det ju för ett tag sen, men annars har jag hållit mig. Men nu börjar det nog rycka en del i loppisnerven.. Ni vet den där känslan då man får syn på något en bit bort och rusar fram för att hinna först. (Okej, kanske lite överdrivet) Och om priset gör en glad och det man hittar är något man sökt efter länge så tar hjärtat ett lyckoskutt. Detta händer mig aldrig i vanliga butiker.

IMG_6440IMG_6441IMG_6443IMG_6447IMG_6449    Loppisfyndat

Jag hade ju tänkt att köpstoppa endast i januari, men har valt att fortsätta att konsumera mera medvetet resten av året . Loppis är tillåtet i måttliga mängder. Nytt köper jag bara om det är absolut nödvändigt. Och nu börjar det verkligen kännas som att jag är redo för att ge mig ut efter lite eftertänksamma fynd.. Nu har jag ju min mamma här, som inte är så svårövertalad då det gäller loppis. Så nu förbereder vi oss inför en loppistur till Salo. Tar det som en liten utfärd. Hittar jag något så kanske jag köper det. Hittar jag inget så är det okej. Max kommer säkert att hitta något. Det gör han alltid. Men kostar det en par euro så är det helt okej.

Det var ju lite spännande och roligt med Kristas vinst i UMK igår kväll. Blir spännande att se hur det går sen i Eurovisionen. Låten har ju kritiserats en del, och nog håller jag med om att innehållet kanske är ytligt och så, men det är en eurovisionslåt. Tycker inte att det ska tas så allvarligt..

Senare idag är det dags för den årliga fastlagsträffen hos Theos gudmor. Blir skoj!

Ha en skön söndag!

Kram, Lotta

2 kommentarer:

Malin på pastill.nu sa...

oj vilka vackra saker!!!

Christina sa...

Jag är nog likadan, brukar sikta på att gå på loppis en gång var annan månad, men ibland blir suget för stort. Det är roligare att kolla in loppisarnas utbud än butikernas.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...