21 maj 2013

Ett livstecken

Jo, här snurrar det på. Tid eller inspiration för bloggen finns inte riktigt nu. (Och ofta brukar åtminstone inspirationen komma tillbaka lite då jag konstaterar att det är så) Lite snoriga, hostiga och hängiga ungar just nu. Och den här tomten väckte mig lite över fem i morse.. Pigg som en mört.

IMG_9205

Marknaden i helgen över. Gick tyvärr inte alls som förväntat. Lite trist fortsättning på helgen som inte kanske heller gick riktigt som dom flesta väntat. Syftar såklart på ishockey VM och Eurovision. Men nu är det över så nu kan vi fokusera på annat :-) Snälla mormor och morfar var här och vaktade barnen under tiden. Lite övning inför vår resa om en par veckor.

Har istället lite mera förväntningar på loppisförsäljningen som påbörjades igår. Gick förvånansvärt smidigt att placera ut grejerna, och ägarna drog ännu medan vi var där iväg med lite av mina grejer till lantliga rummet. Det är nog en så fin loppis. Tur att jag hade bråttom, så hann inte göra av med något själv :-) Men folk säljer faktiskt fina saker där. Så passa på att besöka Ihana Kirppis om du rör dig i Åbo!

IMG_9208

Något annat som har hänt, är att dom här bröderna plötsligt har börjat leka ganska bra tillsammans! Något som jag verkligen väntat på.. Klart att inte alla lekar fungerar, men Theo blir större och förståndigare hela tiden. Han pratar också ganska mycket och man kan nästan föra en diskussion med honom även om svaren kanske är lite ensidiga :-) Max har också utvecklats mycket. Han har plötsligt knäckt läskoden och orkar sitta länge och pyssla och rita. Han hittar på egna lekar och vill gärna att Theo ska vara med. Mina fina pojkar!

Nu är det bara två dagar tills Peter kommer hem igen, och sen börjar våra sommartider. Vilket innebär att han är hemma 20 dagar och jobbar 10. Under den första lediga perioden ska vi njuta av att det blivit sommar, åka till Prag och börja förbereda för husmålning. Badrummet ska väl också fixas någorlunda färdigt efter att vi rev bort badkaret. En rörmokare kommer på fredag och installerar två duschar där badkaret stått tidigare. Tvättmaskinen ska flyttas till hörnet där duschen är nu. En ny duschvägg ska upp bredvid duscharna, och så har vi bestämt oss för att behålla badkaret, men bygga in det i terrasspanel på nedre altanen. Barnen får ha det som plaskpool på dagarna och så kan vi ordna mysigt utespa där på kvällarna.. med myggen.. Vi ska se vad det blir, men jag tror att det blir bra :-)

Nu gäller det bara att skramla ihop sig lite.. Är lite mör efter den tidiga väckningen.. Lite beställningar borde lagas undan, lite städa. Det där vanliga. Igår fick jag iallafall iväg moster Marias brudklänning som jag äntligen fick klar. Moster Petra ska åka till Umeå och har den med sig. Jag har ju alltså inte sytt den helt själv, men täckt in stora delar med spets. Så har ju varit tvungen att öppna dom flesta sömmarna. Kan ju inte visa bild här på den ännu såklart, men hon kommer att  vara en såå vacker brud och jag väntar så på den dagen! Även om jag också är jätte nervös, dels för klänningen och för att jag också ska agera fotograf. Har redan haft en par mardrömmar ;-)

Ha en fin försommardag nu alla! Nu har jag iallafall fått skriva av mig lite.

Kram, Lotta

1 kommentar:

Linnéa sa...

Det händer i ditt liv med små barn, nytt badrum, brudklänningar och fotografering. Tusen järn i elden. Den där ljusblåa vintage-klänningen är så fin. Den kan man ju ha både till fest och vardag.
Inspirerande att titta in här igen.
Linnéa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...