17 oktober 2013

Regn i syrummet

Trots det regniga höstvädret är jag på ett strålande humör idag. :-) Vi hade en lyckad uteeftermiddag på jobbet med Mölkky på programmet. Vi hann precis ut mellan regnskurarna. Planen är att vi alltid på torsdagar ska ha någon uteaktivitet. Riktigt kul!

Till något helt annat :-) Ända sedan jag hittade den fina gamla hyllan på Tori.fi, så har hyllorna snurrat runt här hemma, sakerna har inte riktigt hittat sin plats och jag har insett att jag har för mycket saker i mina hyllor.. Lite har jag redan gjort mig av med, lite har jag sytt upp. Men finns en hel del kvar :-) Nu har jag köpstopp på den fronten. Bara nödvändigheter får införskaffas. Typ tråd och sånt.. Men jag har ju en del tråd också.. Inte vill jag tömma hyllorna helt, men nu har jag (förutom den här hyllan) ett helt klädskåp och två stora plastlådor med tyg och gamla kläder att sy om.. Så jag lär inte bli sysslolös :-)

IMG_2906

Det krävdes många lager färg och ganska mycket tålamod, men fin blev den! Visade upp den på Instagram (lottapal heter jag där) och den fick en hel del likes :-) Som ni ser så har jag en hel del lådor också.. I dom har jag muddtyg, papper och kartong, spetsar, pärlor, färger, lim, dragkedjor, knäppen och gummiband. Allt sånt där som man också behöver då man syr. I kappsäckarna har jag färdiga produkter.

IMG_2895

Jag placerade klippbordet/skåpet mitt i rummet igen, så att jag skulle ha plats för en liten bokhylla. Här får också printern stå framme nu.  IMG_2907

Min maskinpark fick plats på väggen där Expedithyllan stod förut. Ovanför har jag en tavellist där det går lätt att byta inspirationsbilder och böcker. Lampan hittade jag för 2 € på en loppis. Här fattas ännu min snyggaste maskin som är värd ett helt eget inlägg :-)

IMG_2899IMG_2904

Londontavlan kommer från Ikea. En serie med tre fina bilder. Egentligen ska Paris hänga här, men hade en ram för lite. Den här ska hänga i vardagsrummet.

Jag börjar vara riktigt nöjd med det här rummet nu! Ända tills jag ändrar igen.. :-)

2 kommentarer:

Ninette sa...

Ser helt supermysigt ut i ditt syrum! gillar massor!
Den turkosa färgen hemma hos oss har jag själv blandat ihop, så inga färgkoder tyvärr... Men däremot tar jag jättegärna emot besök! Hör av dej när du vet att du är i metropolen och har tid att komma över på en kopp te! Har själv nästan helt lediga dagar en lång tid framöver (jippii!)

Kamomilla sa...

Det snurrar runt i syrummet :) men fint har du det, man blir så inspirerad av färger hos dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...