20 februari 2014

Det finns bättre dagar..

Vissa dagar borde man bara hoppa över.. Idag var en sån dag. Morgonen började bra med glada barn i bilen, men på jobbet gick det mesta bara fel och väl hemma så har det mest bara varit stökigt och bråkigt. Blåmärken har jag på händerna också efter att ha försökt (och till slut lyckats..) fylla på spolarvätska. Den där kroken som ska öppna motorhuven ligger så långt in så jag inte på något sätt med mina små händer tänkte få upp den. Då jag till slut kom på hur det skulle göras så var det mycket lättare än vad jag trott..

Efter den lyxiga maten som bestod av Ikea köttbullar och makaroner, försökte jag gå och vila en stund. Var så trött. Efter en minut börjar Theo högljutt meddela att han behöver gå på toaletten. Jag hinner inte ner i tid och får torka det ena och det andra från kläder och ben. Besluter att ett bad nog är på sin plats. Vi smyger ner medan Max ännu tittar på Buu-klubben. Jag överdriver lite med badskummet och Theo tycker att det är väldigt roligt att stritta omkring det i badrummet. Jag tycker inte det. Just då jag fått upp Theo så dyker Max upp och ska ju bada han också såklart. Tänker att jag kan väl mangla lite under tiden.. Men sen ska han ha en specifik legogubbe med i badet som jag inte hittar. Inte så konstigt då dom står där uppradade tätt intill varandra. Dom är väl säkert runt hundra vid det här laget.. Så det blir ingen legogubbe. Så Max blir arg så där på sexårsvis.

IMG_8111

Hittade en ca ett år gammal bild som beskriver känslan av den här dagen lite..

Konstigt nog så nöjer dom sig med surskorpor till kvällsmål (fast dom ju såklart hellre hade ätit knäckebröd som vi inte har) och tandborstningen går relativt fort fast Max sitter och ojar och vojar sig på köksmattan om att han inte vill vila på dagis för “det är det tråkigaste i hela landet!!

Sen tar det en evighet att välja saga och en ännu större evighet att välja vilken musik/saga dom ska lyssna på efter sagan.

Max avslutar dagen med att säga: “–Du får Mamma ge en puss och kram till mig men jag tänker inte ge en puss och kram tillbaka!”

Trots detta så somnar dom ganska fort redan lite över åtta. Men så steg vi alla också upp klockan sex i morse. Och jag tycker att det är väldigt skönt att det är fredag imorgon..

På veckoslutet ska jag laga müsli, städa och kanske sy något. Försöka att inte ha så höga krav. Ta det lugnt. Sova och vila.

Hoppas ni har haft en bra dag :-)

Kram, Lotta

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...