29 juni 2015

På trappan

Äntligen börjar det se lite hemtrevligt ut då man kommer hem till oss! Jag har väl bloggat lite om fasadrenoveringen tidigare, men i dagsläget är vi så långt att verandan är färdig, ena kortsidan och ena långsidan på gång. Men känns ännu som en lång väg innan vi är helt färdiga.. Men allt har sin tid.. Här får lyktan med tidsinställt ledljus stå året runt och har nu fått sällskap av lite blommor och örter.

IMG_7868

Idag kommer mina föräldrar hit och de har planerat att måla resten av våra plankor bara vädret tillåter. Så ska de ju vara barnvakter också imorgon. De har varit så snälla och hjälpt till med att måla allt hittills också. Vi målar själv sen då plankorna sitter på huset. Här syns faktiskt att den andra målningen ännu är ogjord just här..

IMG_7869

Idag har vi tillbringat största delen av vår lediga dag hos Jenny och pojkarna. Som vanligt har vi klippt och planerat vad vi ska sy och barnen har lekt tillsammans. Flera timmar får vi att gå åt på det här sättet. Och roligt har vi också! Dessutom var Jenny så snäll att hon klippte mitt hår så nu känns det så somrigt och skönt igen.

IMG_7871

Somrig är också denna fjärilslavendel från Ikea och också vädret har ju varit riktigt okej faktiskt. Just nu blev det ju mulet såklart, men det har väl lovats riktigt bra väder nu ett tag framöver. Men vågar inte tro..

Nu ska jag planera dagens middag och städa upp i några knutar. Har någon slags städmani just nu, vek t.o.m tvätt mitt i natten då Max var täppt i näsan och inte kunde sova..

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...