17 juli 2015

Bloggbikten

Nog måste jag ju också göra bloggbikten som så många andra via Finlandssvenska bloggar. Kan ju vara lite kul! Hittade bloggbikten på Siljes blogg, en ny blogg för mig faktiskt. 

Speciellt nu då jag inte kan blogga om att fint vi varit med om här i Sverige innan vi kommit hem igen. Eller jo, blogga kan jag ju men bilderna från kameran kommer jag åt först senare.

bloggbikten
1. Hur många unika besökare har du per dag och önskar du att det var fler?
Det har väl gått upp och ner med åren men just nu är medeltalet ynka 30.. Ganska pinsamt. Och klart jag önskar att det var fler. Hoppas också att det k a n s k e händer snart..
2. Kollar du din statistik flera än en gång per dag?
Bara då det är något speciellt. Hade faktiskt inte kollat på jätte länge..
3. Önskar du att din blogg vore större?
Ja, självklart. Och det hoppas jag också att den skulle bli snart. På riktigt. Annars skulle jag inte tala sanning.
4. Kopierar du andras idéer till blogginlägg?
Kanske inspireras nån gång av någon och kanske just sådana här inlägg kan vara kul att kopiera.
5. Vad drömmer du om i smyg då det kommer till din blogg?
Att få mera läsare och att bloggen växer. Att inte tycka att jag är pinsam. Att stå för det jag gör. Att också folk omkring mig accepterar att jag vill fota allt och blogga om allt. :-) Självklart förstår jag om någon inte vill figurera på bloggen, det är ju klart. 
6. Ställer du upp din mat snyggt innan du äter, bara för att få en blogg- och instragramvänlig bild?
Allt som oftast. Max har börjat upptäcka detta beteende och tycker att jag är fånig :-)
7. Kommer du på dig själv med att tänka ”oj det där blir fint till bloggen” eller ”det där skall jag blogga om” eller ”jag köper det här för det kan bli fina bilder till instagram/bloggen med det”
Exakt. Lite pinsamt nog men får också oftast saker hemma gjorda just med tanke på bloggen/instagram. Ett rum kan bli städat mycket fortare om jag planerat att blogga om någonting där.
8. Tröttnar du någonsin på din blogg eller att blogga?
Periodvis har det hänt men har ju ändå haft någon form av blogg i tio år så tröttnar nog tydligen inte. Bloggen har alltid varit min egen grej. Har inte många vänner som bloggar, förutom de jag hittat genom bloggen såklart. 
9.Vad tycker du om affiliate länkar?
Inte så insatt faktiskt. Men inget jag själv funderat över att fixa på lmin blogg.


10. Tar du stress över din blogg eller om du inte uppdaterat?
Kanske nu inte stress men nog tänker jag ju ofta att jag borde uppdatera lite oftare..

11. Delar du öppet din blogg på sociala medier eller känner du dig lite ”blyg” över din blogg?
Kanske lite blyg ännu efter alla år. Men försöker att inte vara det. De som känner mig och inte har lust att läsa bloggen behöver ju inte göra det. Men ärligt så önskar jag ju nog att bekanta kanske lite oftare kommenterade bloggen.. Vissa gör ju det. Men ibland känner jag mig rätt fånig om jag ivrigt berättar om något och sen då jag är klar får jag hörs att det där har jag ju skrivit om på bloggen..
Men jag har ju en facebooksida för bloggen som jag delar på min privata sida ibland.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...