30 augusti 2006

Det händer, det händer..



Det har gått några dagar..
Tänkte just få panik då mina inloggningsuppgifter inte sparats! Men kom som tur igåg mitt inloggningsnamn sen!
Det är mycket som händer för tillfället!
Vi har stora planer! Vi har hittat vårt drömhus! Och det är inte bara "på lek" den här gången. Vi har varit och se på huset två gånger med mäklare, och smygtittat en gång. Vi har varit till banken och fått lånelöfte och igår gav vi bud på huset! Tyvärr berätta mäklaren att det är ett annat intresserat par också, så vi måste nu vänta och se tills imorgon om det andra paret är intresserade av "vårt" hus eller ett annat som de skulle gå och se på..
Vi var i går med K och så på huset, och han knackade i alla väggar och kollade i princip allt som är värt att kolla. Jag visste verkligen inte att han kunde så mycket! Efter att vi gått omkring i ca en timme, så var det allmän visning. Det kändes helt som att de där människorna skulle ha gått å "vår" gård, för det här huset har verkligen väckt känslor hos oss!
Det ligger i Piikkis, som ju är ca 15 km utanför Åbo, men vi har nu vant oss vid tanken att bo där, och ser inga problem med det! Här är förresten adressen till oikoties annons: (kommer troligen inte att fungera sen då huset är sålt)
Det är bara att vänta och se, är bara rädd för att vi kommer att bli så besvikna om vi inte får huset!
För övrigt så är mitt humör lite upp och ner just nu. Igår fick jag veta (trodde jag) att jag kommer att få heltid. Naiva jag trodde ju fast på det, för det har varit av och an prat om det. (det var ändå inte min chef som sa det, så jag borde ju ha reagerat, men hon som berätta sa att hon hade pratat med chefen) Men, idag träffade jag chefen och frågade, och hon verka helt ovetande!! Hur är det möjligt? Men det har nog alltså varit prat om det, så vi får se hur det går med den saken.. Jag hoppas verkligen att det skulle gå igenom, för det skulle ju också betyda löneförhöjning för mig! Och det skulle ju inte vara allt för fel så här om vi nu tar lån och allt...

Vi var också och se på ev. nya utrymmen idag, och jag och A va nog så förtjusta! Otroligt fina utrymmen alltså! Stor och ljust och där finns såå mycket möjligheter! Hoppas hoppas att vi kommer att flytta och att hela verksamheten kommer att växa!

För övrigt så har Peter åkt på jobb idag igen. Vi har under veckan firat hans födelsedag, men mest drömt om hus och framtiden! Veckan har gått snabbt (men det har varit en ovanligt bra vecka) för jag var i helgen till Z i ÖB med M och S. Vi hade bara så otroligt roligt hela tiden! Det blev en rätt snabb visit, men vi hann bekanta oss med Z:s hemort, vi var på dans, plockade tomater i växthus och umgicks och hade det trevligt!

Fredagen den 25.8 var vi ett gäng på sexmässan i Åbo. Rätt intressant... nu har man upplevt det också!

Nå, nu har man uppdaterat då! Återkommer så snabbt som jag vet något nytt kul!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...