14 april 2007

Jag vill duscha!

Nu börjar det smått gå på nerverna att inte kunna duscha när man vill! Jag måste åka in till Åbo, eller St:Karins idag, till simmhallen om jag vill bli ren. Och det vill jag, för M.T kommer ikväll och vi ska se på vår "filmdebut"; Kenen joukoissa seisot, använda upp engångsgrillen från förra vappen och dricka skumppa! M har ju heller aldrig varit här och se på vårt hus, så det ska bli kul.. Men först måste jag ta mig till en dusch.. Börjar också bli trött på att inte ha något körkort. Bilen lixom bara står där på gården varannan vecka till ingen nytta. Livet skulle nog onekligen vara så mycket lättare om jag kunde köra bil.. Nå, kanske en dag. Om jag sätter som motto, att innan år 2010 så ska jag ha körkort! It´s a deal! Och hoppeligen lite tidigare. Främst är det väl fast vid pengarna, men också mig själv. Det är bara jag och ingen annan som skall ta mig till den där bilskolan.. grr.. Och pengar, ja, vi hamnar ändå ta mera lån för att badrumsrenoveringen blir så omfattande.. så kanske.. Skatteåterbäring får vi också!
Tillsammans ca 1500 € + det vi får tillbaka på hushållsavdraget! Kul med lite extra pengar till jul! Fast Peter kommer antagligen nog att jobba den här julen. Men jag är glad att vi alla kunde fira jul här hos oss förra julen. Pia också. Det var en fin jul. Begraviningen ägde rum på skärtorsdagen. Det var en fin tillställning. Mycket praktiskt att göra ännu, men lägenheten är iallafall tom. Det är mycket och lite jobbigt emellanåt, men vi klarar det nog!


Så här långt har badrummet kommit nu!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...