23 juli 2007

Sommaren hittills

Snabbt har det gått! Otroligt snabbt!
Jag tycker att det känns som att semestern började just.. ändå känns det som en evighet sen jag var på jobb senast. En vecka kvar, sen tillbaka till verkligheten. Men egentligen stör det inte mig så mycket. Jag hoppas bara att den där sommarvärmen inte kommer sen i augusti.. bara för att det är så jobbigt att vara på jobb då det är så varmt. Själv har jag inte stört mig så mycket på att det inte varit mycket till sommarvärme. Gillar inte det så mycket! Dessutom tycker jag om hösten! Färgerna, fräschheten, dofterna av våta blad.. mörkret däremot är inte så lockande.. Inatt då jag steg upp för att gå på wc, stod datorn på.. mycket underligt. Undrar om det varit strömavbrott, för datorn sätter alltid automatiskt på sig då. Konstigt. Men egentligen skulle jag skriva att det var så mörkt ute!

Sommaren hittills:

-30.6 - mamma och pappas fest på lande. Några av deras gamla vänner, och barnen och Peter.
-1.7 - Snabbtur till Ikea och H:fors med Maria och Peter. Vi kom hem med tyg till röda stolen, lampskärmar till myggans rum, en par mattor och lite annat.
- 4-5.7 - Besök till Peters arbetskompis Emil, till hans lande
- 6-10.7 - London! Dyrt, mycket att gå, men alltid trevligt att umgås med sin man! London var inte alls som jag väntat mig! Mycket mera som i södern kändes det. Borde kanske åka på hösten eller våren, för det regnade nästan inte alls! Men en trevlig storstad, mycket att se och göra, men dyrt så tusan!
- 11.7 - Andra besöket på mvc, läkarbesök. Fick höra på myggans hjärta!
- 13.7 och 16.7 - Dränering.. suck! Vattenröret sprack, gården ser ut som f*n, mina äpplen finns inte mer! Men nu är det gjort! Tack mamma och pappa för financieringen!
- 14-15.7 - målade i trappan, ledstången fattas ännu!
- 18.7 - Peters semester slut!
- 17.7 - Jag åkte till E:näs med Maria, mor och far.
- 18.7 - Petras 19-års dag, i Ekenäs
- 19.7 - 20.7 - Till Tallin med Peters båt.

Det var sommaren hittills! En vecka kvar har jag av semestern. Skall försöka att inte stressa.. Nu är jag två dagar ensam, sen kommer peter på onsdag den 25.7 igen. Den här veckan ska jag träffa Laura och Maria T.

Och, jag har laddat upp bilder på min pixbox!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...