22 september 2007

Tänk om man kunde stanna tiden..

Det var ca två månader sen jag skrev här sist.. Tiden går så snabbt!
Jag lägger int lite bilder som får beskriva tiden som gått:

Jag testar gräsklipparen för första gången sommaren 2007!
Gräset blev nu inte alls klippt så många gånger som det skulle ha behövats den här sommaren.. Nå, som ny egnahemshusägare får det väl ta en tid innan man vänjer sig vid allt som man måste fixa!





Dräneringen.. suck! Här har grävskopan just lyckats ta sönder vatten- och avloppsrören! Nå, det gick bra till slut, men det tar en tid innan naturen repar sig! Tack iallafall mor och far för att ni betalade kalaset! Nästa vår ska vi bygga en fin fin terass, som täcker in det värsta!





Toves möhippa i augusti 2007! Vi var i Helsingfors, Picknick på Sveaborg, Tove blev en indier och vi dansade Bollywood dans på Etnofitness. Efter det bar det av till den indiska restaurangen Namaskaar för middag! Gott men starkt! Jag tror att alla var rätt nöjda efter dagen, det var jag iallafall!







Tove och Christian blev man och hustru den 1 september 2007 i Snappertuna kyrka. Festen ägde rum på Tunaborg. Det var jättelyckat allting, och brudparet var så tjusiga! Toves klänning var helt fenomenal!









Till Åland med syssarna! September 2007. Jag, Sabina och Micci åkte och hälsade på Johanna! En trevlig, syssig och uttröttande helg!







För övrigt så håller jag på och kämpar med körkortet. Teorin är över nu, så nu slipper jag åka till Pargas två gånger i veckan.. skönt! Ännu ca en tredjedel av körlektionerna kvar. Det är spännande, roligt och också lite stressigt! Men snart är det klart, och så får även jag åka ut och förorena naturen.. suck..

Myggan växer och jag med! jag är nu i vecka 23! Inte ens fyra månader kvar tills vi blir tre! Vi vet redan vilken sort det är, men jag vill inte avslöja det här ännu...

Peter är hemma den här helgen, men har gått och blivit förkyld.. typiskt! Stackars han! Han orkade ändå så mycket, så vi förde saker till loppis idag! Två veckor ska våra saker stå där.. Hoppas att vi inte går på minus iallafall..

Ha det gött! Det tänker jag!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...