13 oktober 2007

Höst

Nu har då hösten kommit på riktigt! Löven singlar ner från träden, och ja, en liten snöyra fick man uppleva igår också.. Magen den växer och på måndag den 15.10 ska jag ha körprov.. Så jag kanske har körkort nästa vecka!
Jag läste igenom lite gamla inlägg nästa vecka, och ska faktiskt försöka nu att skriva lite oftare här.. Nu får jag snart mera tid också, (för en tid) jag är sista dagen på jobb den 27.11. Min mammaledighet börjar först den 8.12, men jag har semester först. Det blir ganska långt före beräknad tid (16.1.08) men det beror på att det är så många helgdagar i januari och december. Men inte mig emot! Då hinner jag sitta hemma och pyssla, och kanske, kanske vi hinner få det viktigaste med renoveringen klart! Peter är ju ändå hemma varannan vecka, och fast jag kanske inte kan göra så mycket tunga saker, så är jag ändå lite hjälpreda, och kan hjälpa med saker som Peter inte kan göra själv av praktiska själ. Dessutom är det så mycket roligare att fixa fint och klart då man är två! Och snart är vi tre!

Jag väntar så på nästa IKEA resa (planen är att jag ska köra själv!!) Har skrivivt en lista på grejer som vi skall skaffa till bebisen. Åtminstone det här ska skaffas: Madrass, madrassskydd, skötbord, spjälskydd, skötunderlag, lakan/filt paket och tvättlappar. Sätter in bilder här:


Annat som ännu ska göras i bebisrummet:
  • Rund vit matta ska tvättas (måste föras till kemtvätt tyvärr..)
  • Ännu fattas en list vid ena väggen
  • Hämta byrå och sänghimmel från Ekenäs
  • Göra batteriskydd med blombräde
  • Göra en mobil att ha över skötbordet
  • Laga och sätta upp en lång list med knoppar (som klädhängare, och där man kan hänga annat) vid ena korta väggen
  • Måla spjälsängen
  • Skaffa och sätta upp gardiner (något med grönt tror jag..)
Säkert mycket ännu som jag inte ännu tänkt på..

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...