14 oktober 2007

tvätta, tvätta och ont i ryggen..

Jag vaknade tidigt i morse.. Typ kl.6.30. Orka inte ligga kvar i sängen. Det var jag inte ensam om heller. Myggan sparkade och höll på, så jag tänkte att lika bra kan jag väl stiga upp då. Jag gick och satt på en tvättmaskin. Sen minns jag faktiskt inte vad jag gjorde, men jag tror att jag låg och läste en stund.. I nån av alla mina gravid/bebis böcker.. Jag vakna först vid 10-tiden - skönt! Mindre skönt var att jag nös världens nysning, och fick ont i ryggen, eller egentligen högra skinkan. Aj. Steg upp, laga och åt morgonmål och titta på Inno. Jag började orna lite i cd/dvd hyllan, utan något resultat desvärre. Där finns bara för mycket.. Sen började jag fundera på barnvagnen, som har stått i vardagsrummet nu i ett halvt år snart. Jag hade stora planer på att tvätta den i somras, men jag var så trött då, så det blev aldrig av. Ibland funderar jag på vad jag egentigen åstadkom på semestern.. Nå, i vilket fall som helst. Jag tryckte och drog i alla knappar och spakar som jag hitta, och efter några svordomar och lite envishet, så fick jag faktiskt bort alla tygdelar som är tvättbara! Jippii! Så drog jag ner alla delar i källaren och använde badkaret som tvättbalja. Så smutsigt var det! Förstår inte att jag ens tänkt tanken att inte tvätta vagnen. Men nu får bebis fin och ren vagn! Gäller bara att få den torr utan att den börjar lukta mögel.. Jag tog risken och centrifugerade delarna i tvättmaskinen. Annars tror jag aldrig att dom sku torka.. Väntar såå på att få skuffa den lilla i vagnen!

6 veckor kvar på jobbet, bara. Hoppas att jag fortfarande sen då jag blir ledig är i skick, så jag orkar hålla på med mitt pysslande. För då har jag tid! Och så kan man ju hoppas också att myggan inte vill komma ut för tidigt!

Börjar snart bli nervös för imorgon. Jag har körprov i bilskolan. SÅ håller tummarna för att jag klarar det! Skulle bara kännas så onödigt att måsta göra om det. Skulle vara så skönt att få en sak ur världen. Återkommer väl imorgon - glad eller mindre glad..

Nu måste jag försöka vila min rygg. Och rätt tidig läggning måste det bli idag också. Ska med en buss imorgon som far 6.40..huu tidig väckning!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...