10 november 2007

Regnigt i Ekenäs

Idag var det ganska tidig väckning. Ja, eller jag vaknade av mig själv kl.8.30 och steg genast upp för att äta morgonmål. Sen fick jag ta mig en funderare över vad jag kunde tänkas behöva från vardagsrummet, för sen var det dags för köksgolvet! Det gick ganska snabbt att måla och fint blev det! Nu ska gången vi lämna ännu målas en gång till, men jag antar att det blir till innan vi åker iväg inför jul, för annars kan vi inte laga mat på två dagar.. Men fint blir det! Vi har bestämt oss nu för att köket blir vitt med röda detaljer. Så inköp som väntar är bl.a. en röd eller röd-vit randig trasmatta, och lite nya andra grejer. Rödrutiga gardiner tror jag också att ska inskaffas. Så har vi också tänkt tapetsera där det nu redan finns tapet. Det är inte så mycket alls. Vi har tänkt oss en tapet från Boråstapeter, som det står en massa mat och köksord på. Har redan i ett par år tittat på den, och den verkar bara så kul!
Bilderna är lånade från http://www.borastapeter.se/
Jag körde bil till Ekenäs! Gick riktigt bra, fast jag var lite skakig emellanåt.. har tydligen spänt benen så, för har helt träningsvärk i ena låret - suck! Väl framme i Ekenäs, så bar det av till Emmaus så småningom. Måste ju förstås köra mor och far med bilen! Det var en riktigt lyckad Emmausfärd! Detta kom jag hem med:
  • Två korgstolar till glasverandan (ska givetvis målas vita!) 5€ /styck
  • En vagninsats till barnvagnen, grön-vit randig. Kommer att göra vagnen så mysig och mjuk! 2,50 €
  • En babyfilt i ljusblått med vita figurer på 1 €
  • En grön bommulsfilt i voffeltyg. Vet inte var jag ska ha den, men den kosta bara 2 € och var så mjuk och skön!
  • En ljusblå-vit randig bärsele. Jag hade tänkt köra med sjalar, men tror att Peter kan tycka att den här sälen är riktigt bra! Kosta typ 1,50€, så inte så farligt om han inte tycker det..
  • En beige manschestersammet halare. Kommer att vara perfekt till nästa höst! Lite retro med blommigt foder...1,50 €
(Måste tillägga att min snälla far betalade kalaset, som sammanlagt blev 18,50 €, otroligt så mycket man kan få på det stället för en liten summa!)
Oj, vilken aktiv dag det varit! Jag tog med hatthyllan som jag kanske pratat om tidigare och nu fick den äntligen ett lager vit färg! Ännu ett måste det bli, men jag tror att jag får ta det hemma sen, så jag kan transportera hem den imorgon. Men fint blev det! Lägger upp bild sen då jag är hemma och har kameran och min egen dator. Ska väl också visa mina inköp sen!
Nu börjar det kurra i magen, och är snart dags för mammas spagetthisås! Mums! Återkommer!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...