07 november 2007

Köra bil

Idag körde jag bil ensam för första gången! Riktigt bra gick det! Fast jag måste backa ut och in säkert fem gånger då jag skulle parkera vid jobbet.. Nå, det kommer väl!

I förrgår fick vi mitt i allt något spratt och tog fram trägolvet i köket.. Igår målade vi det första gången (bortsett från en gång, så man slipper till kylskåpet. Jag ska se om jag målar om det ikväll igen, men jag tyckte att det ännu verka lite klibbigt, och då går det ju inte att gå på.. får se..

Lister har vi i trappan nu, men innan vi målar den, så måst vi nog fundera var vi ska övernatta sen, för det luktar nog ganska rejält om färgen.. och man kan ju inte alls gå upp sen på åtminstone ett dygn. Köksgolvet går helt ok, för lukten hålls nog där nere, men trappan går ju ända upp till sovrummet.

Nu har jag för övrigt bara 14 dagar kvar på jobbet. Fattar inte att det har gått så snabbt! Resten av veckans projekt, är att gjuta ljus. Hoppas det går bra! Roligt ska det bli iallafall!

Peter åkte också iväg på jobb idag, så nu är det ensam vecka igen. Men så snabbt som veckorna går, så är han hemma just igen! Det är bara det att jag saknar hans närvaro så mycket då han är borta, för vi har det så bra och roligt tillsammans! Den här veckan har varit helt super! Jättemysig och mycket har vi fått gjort också! För tillfället har jag en period då jag känner mig mycket stark och energirik!

Talgbollarna som jag gjorde annars, har försvunnit.. banden var nog kvar, men utspridda på gräsmattan. Det var lite dumt att använda papperssnöre som upphängning, att jag inte tänkte på det.. Men det är säkert vår husekorre som farit iväg med bollarna.. den kommer att bli så fet! Men jag tror att jag lagar flera sen då det blir lite kallare. Nu regnar allt bara bort ändå!

På söndag var vi annars till Adalminan Helmi, länk här på sidan också. Supermysigt! Vi fick riktigt julstämning! Dyrt var det förstås, men jag köpte en liten korg och bokstäver i metall som bildar ordet "jul". Jag har värmeljus i korgen. Men just nu så har den ingen plats ännu, då köket och nedrevåningen är upp och ner p.g.a. golvmålningen. Vi åkte också till stan och handlade vinterrock till Peter. Nu är han så stilig! En tur via Stockmann hann vi också, och där köpte vi en förvaring för post som vi har på köksväggen. Indiska fick också ett besök. Två innerdynor, ny knopp till skåpet i övre wc:n och en hängare, som jag ska hänga mina halsband på blev inköpta där.

1 kommentar:

MiaMaria sa...

LYCKA TILL I TÄVLINGEN!

Målar ni golvet vitt i köket?
Läckert!

Miamaria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...