03 november 2007

Första snön (slask..)

Imorse då ja steg upp, såg jag direkt på ljuset i trappan att det var någonting som var annorlunda.. Jag gick ner, och såg att det hade snöat! Inte mycket, men lite iallafall. Jag blev bara för glad, nog för att snön säkert smälter och blir till slask snart, men ändå! Julen närmar sig! Min favorittid! Är så lycklig över att jag har hela december ledig, kommer att bli så mycket julpyssel! Jag började med julppysslet, eller vinterpysslet, genast då vi ätit morgonmål. Hade några talgbollar till fåglarna kvar från förra året. Jag knöt röda och vita band runt dem, och nu hänger de i äppelträdet så fåglarna också ska få någonting gott att äta!


En tur till svärmors grav hann vi också så här på alla helgona. Det har gått en tid sen sist, men det känns skönt att ha varit där nu.

Fick Peter övertalad att börja såga lister och sätta i trappan, vilket han håller på med nu, jag ska gå och hjälpa (d.v.s. hålla sällskap..) Det kommer att bli så fint! Jag hade också tänkt måla hatthyllan nu i helgen, men den måste nog grundmålas först, och jag har ingen sån färg. Men imorgon så ska vi åka till Mylly och handla vinterkappa till Peter, och då kan vi ju åka via Bauhaus och skaffa lite färg! Och för tillfället så är det bara jag som kör!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...