30 oktober 2007

Höstrusk

När det är sådant här väder, så kommer väntan på julen.. Jag har låtit mig inspireras av några underbara bloggar, och satt en sljusslinga i badrummet runt spegeln. Funderar starkt på att spegeln ska bli vit.. Får se vad Peter säger om saken..


Idag bestämde jag mig för att inte genast sätta på datorn då jag kom hem från jobbet. Jag satte igång med ledstången i trappan istället! Och inte tog det länge så var den slipad och målad! T.o.m. kvistlack fick jag på emellan (kunde ju ha torkat lite längre förstås, men jag hade inte tålamod..) Ser redan lite färdigare ut! Väntar så på att hela trappan och tamburen är klar! Peter kommer hem imorgon, så jag hoppas att vi kan få lite gjort där under den här veckan. Inte tar det så länge egentligen, det måste bara göras..


Imorgon har jag mörkerkörning! Får köra första gången med körkort! Blä, fick räkningen för de extra lektionerna och uppkörning 2 idag.. Det var nog en rätt dyr moka jag gjorde.. men vad kan man så här i efterhand..

Rådgivningsbesök har jag också hunnit med idag. Jag kan bara inte tycka om läkaren. Hon är så himla överlägsen, och får mig att känna mig som en liten oduglig strunt.. men jag försöker att inte bry mig så mycket om henne.. Försöker tänka att hennes kommentarer bara är för bebisens bästa.. Men annars var allt väl helt ok!

Jag vill ha väggord någonstans! Har sett på så många ställen, där folk skrivit vackra ord på väggen, ofta vid sängen.. Vill också ha! Gäller bara att hitta på de rätta orden och övertala mannen! Det som jag också vill ha är en diskmedelsflaska i porslin som det står diskmedel på. Jag har dessvärre inte sett flaskan på svenska någonstans.. bara på bild och då vi var på Åland. Den är ju inte så billig, men vi har ju presentkort till Stockmann.. kanske dom har den där..

Jag kom på att vi fått ett stativ av brorsan och hans fru till bröllopsgåva, och bestämde mig för att testa det. Eftersom min kamera är rätt gammal och inte har någon sån där "mysbelysningsfunktion", så behövs stativet för att ta skarpa bilder utan blixt.. Passade på att fotografera lite i badrummet och övre wc:n också. Och stolen som jag klädde om i somras. Sätter också in en bild på stolen som halvfärdig. Nu fick jag lust att börja fota igen!





Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...