29 januari 2008

Man börjar vänja sig..

..vid att vi inte bara är två längre! Max är redan 11 dagar gammal idag! På veckoslutet var vi och hälsade på i Ekenäs hos mormor och morfar! Sömnen blev lite rubbad, men det gick bra ändå. På söndagen var vi ut på första promenaden också! Fast Max sov hela tiden, så det blev väl kanske ingen upplevelse för honom..

Dagen innan Max föddes, började jag sy en amningsdyna. Den blev klar igår, och tack och lov för det, för jag började bli lite trött på alla dynor som måste radas upp runt mig då jag ska amma.. Amningsdynan kan knytas fast i ryggen, så den hålls på plats! Ena bandet har förstås redan lossnat, då jag sydde lite tokigt, men det går lätt att fixa. Överdraget går att tvätta också, då jag satt en dragked dit. Om man knyter ihom amningsdynan så spänt som det går, så blir den som ett litet bo som Max kan ligga i!


Amningsdynan


Amningsdynan ihopknuten


Max ligger i sitt bo!

Sakta småningom börjar man vänja sig, men allt känns bra! Jag börjar också bli återställd så småningom, så snart kan vi mera obehindrat börja röra oss på stan och så. Skönt! Och Max är fortfarande världens sötaste!

Jag har lagt upp en hel del bilder på min pixbox sida, så kika gärna in där!

Och - ni som känner mig - och läser här! Skriv gärna en kommentar, skulle vara roligt att se vem som intresserar sig för vårt lila liv!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...