01 februari 2008

Två veckor gammal!

Idag blir Max två veckor gammal! Det känns som om han funnits hos oss mycket längre! Fast då jag tänker efter, speciellt då jag tänker på det som känns jobbigt, så är det ju inte så konstigt att det känns lite osäkert.. För han är ju faktiskt bara två veckor gammal.. Vi behöver inte förstå alla gråt ännu, och rutiner och dygnsrytm kommer väl senare.. Jag försöker tänka att det nog finns bebisar som gråter och är missnöjda mycket mera!

Allt går nog bra, fast jag igår fick någon släng av babyblues.. Men det är väl helt normalt. Det känns så hjälplöst bara emellanåt då han gråter, och man tycker att man gör alllt man kan för att han ska bli lugn. Så är det lite jobbigt med Peters jobb också, då de håller på med förflyttningar, och han inte kan vara på jobb..o så går de så mycket historier om den där nya båten..

Så är jag ganska trött också. Max har en tendens av att alltid bli så pigg så, just då vi är så trötta att vi skulle kunna somna stående. På dagen sover han hur bra som helst. Och nog sover han på natten också, 3-5 timmar i sträck, men han måste somna först..

Amningen går iallafall helt okej. Fast han skulle gärna få äta lite mera och mera sällan.

Nu låter jag jätte negativ märker jag, men egentligen så är jag nog jätte lycklig och Max är det bästa som hänt i vårt liv! Men så här i början så får det väl kännas lite jobbigt emellanåt.

Snö har vi iallafall!Men det blir väl regn snart..

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...