15 mars 2008

Gårdagens loppisfynd och köket så här långt

Nu har jag kommit tillbaka från en par dagars vistelse i Ekenäs. Hann ta det lite lugnt, fick vila armarna lite (mormor höll så gärna Max i famnen) och hann med en liten loppisrunda på fredag. Jag fick med mig tre "silver"fat, två ljuslyktor som ser ut som små kronor och två vita runda porslinsungsformar. Lite kantstötta var dom, men kostade endast 0,20€, och jag tänkte att om inte annat, så kommer de att passa bra på min hylla i köket, där det endast kommer att stå vitt porslin. (Ja, hyllan finns då alltså inte ännu, men har tänkt mig något liknande som jag såg i bloggen Lottens vita och gröna , för de tyckte jag att var så otroligt fina!) En "sängbricka" i korg, vitmålad, fick också följa hem! Inte för att jag nu vet när man nästa gång kommer att kunna äta frukost i sängen.. Den har t.o.m. plats för tidning och kaffekopp! Ett mörkbrunt filttyg i jättebra skick hittade jag också. Vet inte riktigt vad jag ska göra med det, men jag tänkte mig kanske att man kunde sy dynor av det, och sy runda vita spetsdukar på? Men de blir ju rätt mörka, så det blir kanske ett passligt projekt till hösten..




Så har jag då också hunnit med att måla ena väggen i köket, fönsterväggen och där också elementskyddet. Ingen elektiker kom det för den delen, men det var nu ganska väntat det..



Imorgon bär det av på picknickkryssning till Tallin! Blir Max första större äventyr!

1 kommentar:

Kullan Pullan sa...

Vilket fint elementskydd ni har och den där sängbrickan skulle gärna få bo hos mig, frukost på sängen är aldrig fel.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...