15 maj 2008

TEMAVECKA: De fem elementen! Torsdag: Jord

Näst sista dagen av temaveckan, utfunderad av Ellas inspiration.

Mitt bidrag:



Fyrkantiga tegelstenar, brunt träbord med porslinskopp med brunt kaffe i. I bakgrunden vita tegelstenar och så lite stenar från gården! Koppen har en historia (tycker om saker som har lite historia..) Min mamma skaffade den+ett gäng andra likadana koppar, från en gammal skola, då de auktionerade ut grejer från vinden. De har varit mjölkmuggar en gång i tiden. Arabia t.o.m. och inget öra har dom.. Men de är rätt mysiga att dricka kaffe ur! Fast gästerna alltid snurrar runt koppen för att leta efter örat..

Igår tog jag och Max bussen in till Åbo. Vi träffade Maria och gick en sväng till Stockmann för att leta efter ett X.. Men nej.. Det fanns inte, och inte skulle det komma heller.. Så det får förbli ett M på Max hylla. A kan nog säkert användas till någonting annat.. Vem vet, kanske det kommer en liten A.. eller A.... någon gång..

Vi gick till Stockmanns café (rysligt dyrt! märker att man varit lite isolerad på sistone..) När jag kom in i centrum, tänkte jag inte känna igen mig! Det har kommit så mycket nya butiker, och hela Hansakvarteret är helt upp och ner.. Då jag skulle gå och kontrollera när det gick någon buss hem, så märkte vi att det just gått en, och följande gick först om en och en halv timme.. (jo, vi bor lite i "urskogen"..) så vi bestämde oss för att gå någonstans och äta. Kinamat blev det - gott! Gick också in till en butik bredvid restaurangen som hade 40% på allt, då de skulle flytta eller något.. En svart badrumsmatta och en grå stickad dyna med en vit stjärna fick följa med hem! Blev jätte glad för de fynden! Dynan är nu i vardagsrummet, men tror att den ska flytta upp i Max rum sen då han blir lite större. Lite billigare än vissa andra märken men passande för min plånbok! Dessutom fick jag pengar igår - jee!



Redan intresserad av menyn? Gissa vems pappa som är kock?

Idag kommer den pappan hem! Och imorgon bär det av till Vasa! Ha det gott!

8 kommentarer:

Vitt Hemma sa...

Å så fina bilder!Max är ju för söt!!
Man blir glad när man hittar butiker med rea (det betyder mer i shopping väskan)... *Fniss*

Ha det gott! Kramar Sofi

Anonym sa...

Här har du oxså jordiga toner..
Så söt din lille krabat är och det ska börjas i tid;-)
Ha de fint tjingelong

Living by Milla sa...

Låter som en mysig dag i Åbo. Kudden är jättefin, kul att fynda på rea !

Kramis

Nettan sa...

Oj, det glömde jag bort !
Japp ditt fina " Hjärta " kom med posten, blev så glad, fast jag visste vad det va i... ;0)
Vad du kan brodera fint,... så " avis ".
Vad roligt att du tyckte om kakformarna =0).
Hoppas dom kommer till användning.

Ser att du fick en heldag i stan, med Kinamat & allt, fast det blev ju bra, annars hade du inte fyndat så fint på rean...

Ser fram emot bilder..
Kram Nettan

Sunells sa...

Vilken härlig dag ni haft. Kul med restaurangbesök och shopping mm. Er Max är ju bara för söt:)

Vi bor ju bara 1,5 km ifrån salutorget här i Åbo så det blir ofta att vi promenerar in till stan och tar en fika. Nu är det inte längre så lätt med en helvild 3-åring och en 6-åring men det går:) Jag gillar den där kafeterian(kommer inte på namnet nu) på gågatan där man kan köpa jätte stora kanelbullar!
Ha det så bra!
Kram Katariina

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vad trevligt med både fika och mat! Och så lite fyndshoppande på det så är det ju en superduperdag:)

Härlig bild på Max!

Kram Annica

karofina sa...

åh va mysigt ni har haft det då! :)alltid lika kul att gå på stan o fynda, jag kommer alltid hem med saker som jag hittat på rea ;)
sockersöt liten goding på bilden!
puss!

Anonym sa...

åhhhh, han är ju såå söt den lille Maxen. Skall bli så fint att få er på besök, rolit att ni har möjlighet att se föreställningen också.

Mycke kram&puss från syster Maria.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...