19 december 2008

Julgranspynt

Först och främst vill jag tacka Ullis med bloggen Leva på landet, för den fina utmärkelsen! Blir så glad då jag blir uppskattad, fast jag känner att jag inte varit så aktiv inom bloggvärlden på sistone.. Den här gången kan jag inte välja någon speciell att skicka den vidare till, men ni förtjänar den alla bloggare! Ja, alla som läser min blogg egentligen, för utan er så hade jag troligtvis inte tyckt att det är så roligt att blogga!

  image

 

IMG_6007

Jysk reade ut alla sina julsaker och jag kom över några fina grejer! Zinkbrickan får fungera som förvaring för julgranspyntet tills vidare! Årets julgran blir ganska enkel och stilren. Ljusserie, pärlband, Kristaller och sidenband. Bollarna på bilden vet jag inte ännu om de ska i granen eller inte.. Gjorde också några smällkarameller igår som eventuellt ska få hänga i granen. Granen vi har i år, tar mina föräldrar med sig från sommarstugan. Vi var och tittade ut den då jag var i Ekenäs senast. Den blir en ganska liten i år. Den ska få stå i emaljhinken jag köpte i våras.

En par dagar har vi gjort av med i Åbo. Har inte riktigt haft tid med bloggen heller, som kanske många andra.. På onsdag var vi och träffade M och L, och M.T kom också en stund, igår skrev jag mitt avtal! hälsade på på jobbet och så träffades vi med mina gamla klasskamrater! Det är så roligt då vi träffas, för det känns precis som då vi studerade för några år sedan! Förutom att två av oss har fått barn och en har en på kommande! Max fick en så fin present av Z! Tack ska du ha! Ska visa upp den senare!

Igår blev Max också 11 månader! Tiden har gått så fort! Han är ingen liten bebis mera! Det påmindes man extra mycket om igår, då J var hos S med sin lilla R som är ca 2 och en halv månad. Pojkarna kommer att gå på samma klass, men nu är det så stor skillnad!

IMG_5998

Mitt nyvakna pyamastroll 11 månader!

Ha ett  riktigt sköt veckoslut allihopa!

3 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Grattis till Utmärkelsen, vännen. Och du, det blev ju fint att ha pyntet liggande. En ögonfröjd bara det:)
Kram Lallis

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken liten going på bilden. Fint att ha pyntet liggandes på en bricka. Just nu har nog inte så många tid för att blogga. Har börjat min ledighet i idag. Det ska bli så skönt.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Chubby Chieque sa...

Åhhh! Max är stor nu. Gud vad tiden går.

Ta hand om honom väl.Han är så söt, tjöt dottern.

Kramar på Er denna kväll och ha en kul helg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...