15 december 2008

Årets julkort

julkort2

Jag fick iväg julkorten idag! Fotona som jag beställde förra veckan, låg i postlådan i morse. Det gick snabbt! Så nu är julkorten ivägskickade med den lägre postkostnaden. Ja, alla kort skickar jag inte i år, eftersom jag kommer att träffa så många av mina vänner den här veckan. Passade på att lägga in en inbjudan till Max 1-års kalas också. Blev rätt många bjudna.. Men det är roligt! De flesta som har haft lite mera med Max att göra under hans första år är bjudna. Ska visa hur inbjudningskortet blev en annan dag!

Veckan som kommer har jag som sagt en hel del kompisträffar inplanerade. På onsdag ska jag först träffa M.T och sen M och L. På torsdag ska vi till jobbet med Max. Då är det avskedskaffe för min förra kollega. Jag ska också skriva avtal. Ja, det har jag väl inte ännu berättat här på bloggen. Att jag får tillsvidare anställning fr.o.m. nästa år! Har haft tidsbundet tidigare! Det känns jätte skönt. Inte för att det nu är någon skillnad egentligen då man är där, men t.ex. vid en kommande eventuell mammaledighet, så behöver jag inte ta ut all semester som den här gången. Vilket ju betyder att jag inte har så många innestående dagar nästa sommar, och måste ta tjänstledigt, då vi har stängt i juli. Men eftersom jag vet det nu redan, så hinner man ju förbereda sig ekonomiskt för det. Man har ju levt med en ganska liten inkomst nu, så kommer kännas konstigt att ha lite extra!

Efter kaffe och avtal på jobbet, ska jag träffa nästan alla mina gamla klasskamrater. Z kommer från Österbotten med en liten i magen, J och hennes lilla R, M och S. Vi ska träffas hemma hos S, i hennes nya lägenhet. Ska bli roligt!

På lördag ska vi igen in till Åbo, och då blir det middag med M, M och N. Kanske någon till ännu.

Vet inte när jag skulle ha träffat så här många vänner under en och samma vecka tidigare, men det är roligt!

Nu ska vi äta paj och titta på Desperate houswifes! Ha en skön vecka allihopa!

8 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Min julkort ligger också färdiga för brevlådan.
Kram Lotta

Frida sa...

Vilka fina julkort du har gjort! Jag ska skriva mina i kväll och postade dem i morgon. Det blir nog inte så många i år.
Kram Frida

Hem och Lycka sa...

Å vilket fint julkort du gjorde! Jag skickade mina för en vecka sen ungefär tror jag men köpte och pysslade inte.. Får nog försöka göra det nästa år.

kram

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis till din fasta anställning, så kul för dig. Vilket fint julkort. Måste sätta fart jag också.

Ha det bra!
Kram Ullis

Chubby Chieque sa...

Nu är jag ute med julkorten, igen! Men ett e-julkort duger väl?

Har inte mycket tid för den och den är tråkig!

Bara att du vet, du är verkligen en duktig tjej med all du gör.

Kram...

Livingroom sa...

Fina julkort.
Det är så roligt att läsa om din Max- jag har oxå en Max ( född 080196 ). Det är ju ett tag sen han var liten, men Maxar finnns det inte så många av. Vår M kallas även Maxen , eller Masse, som vår 7- åring sa då han inte kunde säga x( alla på dagis trodde att hans storebror hette Mats!)
Ha det så bra,
Lotta ( jo jag heter faktiskt Lotta ja med;)

Unknown sa...

Later ljuvligt. Har borta i varmen traffar vi en massa nya och gamla vanner. Fast det ar inte det samma som vannerna man har kvar i Finland. Kram till er och ha det riktigt skont! Ta vara pa tiden med dina vanner : )

Gnistrande snö sa...

Vilka vackra vinterbilder!

Hann inte riktigt få iväg mina kort i tid, men jag var i alla fall snabbare än tidigare år :-)

Ha ett underbart 1-årskalas och en riktigt God Jul!

Kram
Katarina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...