23 januari 2009

Badrumshylla

Detta inlägg är tillägnat en av mina alldra käraste systrar, som tyckte att det har varit lite tyst här den här veckan.. Kram på dig!

Tack så mycket allihopa för alla gratulationer till Max! Han skulle säkert tacka väldigt mycket om han förstod. Tack tack säger han nog, om man ger något till honom och säger varsågod eller ole hyvä. Väluppfostrat barn..

Den senaste veckan har gått väldigt fort. Jag har försökt hinna svara på alla kommentarer, men vet att jag har några osvarade ännu. Sen jag satte inställningen att jag får ett mail för varje kommentar, så är det mycket lättare att hålla reda på. För jag vill svara på era snälla kommentarer! Det är ju mycket för er skull som jag överhuvudtaget bloggar!

Inredningsmässigt är det lite stökigt här hemma just nu. Peter håller på så mycket han hinner och orkar i källaren. D.v.s. en del av stunden Max sover på dagen, och sen på kvällen då jag är hemma. Att ta några bilder där just nu, ger nog mycket fel bild av hur det ser ut.. Men taket blir nog snart klart, väggarna ska målas ännu en gång till och sen är det bara golvet och inredningen kvar! Och det sista hör ju till mina områden, och ser speciellt fram emot att få det färdigt fixat, då jag ska få mitt sy/hobbyrum där i källaren!

För att nu ni inte bara ska behöva läsa text, så visar jag idag vår kära Molger i badrummet. Finns säkert en del folk som har den hemma, men jag tycker riktigt bra om den! Och den har fått hållas träfärgad (tills vidare). Vårt badrum är (tyvärr?) inte alls i lantlig stil, utan mera modernt och stilrent. Vitt kakel på väggarna och brunt på golvet. Panel i taket och trädetaljer. På hyllan finns det ihoprullade badhanddukar i vitt, svart och beige. Handhandukarna är ihopvikta i en hög, och på dem ligger en tvål från Himla och en nagelborste i trä. Överst på hyllan finns lite badrumssaker i naturliga färger och en trådkorg med värmeljus i. En vit korg får också plats, och i den har vi necessärer och hårtorkar och sånt. Den nedersta hyllan brukar för det mesta vara full med lakan, kökshanddukar och annat som ska strykas.. Nu blev det nu väldigt tydligt beskrivet.. Ni ser ju bilden..

IMG_6406 IMG_6407 IMG_6408

Som jag tidigare skrev så har veckan gått mycket fort. Så är det väl då man jobbar.. Men en helt bra vecka har det varit. Vi har en praktikant just nu, och det har väl fungerat helt bra. Annars så känns det nog som om jag har kommit igång rätt ordentligt nu.

Så fick vi meddelande om att Max har fått en plats i familjedagvård nu! Och med riktigt bra läge också! På morgonen måste jag gå lite lägre och tidigare, men jag kan ändå dit. På eftermiddagen stannar bussen ca 100 meter därifrån och från butiken, så det är perfekt! Det är nämligen olika bussar jag åker med på morgonen och på eftermiddagen. Nu får man bara hoppas att det är en bra "tant"!

Imorgon ska jag och J åka till en tygbutik i Nådendal som heter Pikku-Aurinko. Hoppas man hittar något fint där!

Nu ska jag gå och se på den finska uttagningen till eurovisionen.. hittills har man bara fått skämmas..

Ha en skön helg!

15 kommentarer:

Smått och gott hos Lina sa...

hihi så du gillade inte Tapani Kansa? ;-) Nej, inget vidare.. håller med dig.

Så fint med hyllan i badrummet!

Familjedagvård är riktigt bra när det är en bra tant. Vi hade barnen på familjedagvård medans de väntade på plats på det dagis vi ville ha dem i.

Ha det bra!
Kram Lina

Katta sa...

Ååå, så lille gullige Max har firat födelsedag nu. Grattis till honom och till ditt första år som mor.Kram på er, Katta

Anna-Paulina sa...

Väldigt fint verkar det vara i badrummet hos dig, gillar mosaiken och alla naturliga saker och färger där. Gillar också den lantliga stilen men jag har den inte i alla rum, mest köket. Vardagsrummet går mer mot det morderna hållet hos oss och badrummet ska renoveras nu till våren med grekisk inspirerat kakel i blått och marmor. Man är ju två viljor som ska mötas här hemma. Hopas du får en mysig helg. Kram

Livet på Sjögård sa...

Nå bra att du har kommit igång på jobbet och att du trivs. Och skönt dessutom att M fått dagvårdsplats.

Jag sku också villa ha ett eget rum (eller ens ett hörn)för alla pysselgrejer men just nu är husets alla skrymslen och vrån upptagna...

Ni har fint i badrummet. Harmonisk färgskala.

Ullis/Leva på landet sa...

Fina bilder. Så bra att Max har fått plats på familjedagvården. Det kommer säkert att bli jättebra.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Lallis - liv och leverne sa...

Det öär ju verkligen jättefint!!Kram Lallis

Unknown sa...

Ja visst är det otroligt hur dagarna rullar på. Just var det jul och hoppsan det är ju redan en månad sedan. Idag har vi ett vackert vinter väder och snart har vi sommar igen. Det bara rullar på. Får försöka njuta av varje dag, annars hinner man inte med!

Kramis

Sara Mårtensson sa...

Hej!!

Tack!
Jag har en Sony Vaio CR.. men den finns nog inte nu utan heter CS. Jag är supernöjd med den! Tangentbordsknapparna är annars än på de datorer jag var van vid och ibörjan var det svårt att skriva. Men jag vande mig som tur var! Vad har du funderat på för märke??

Vilka fina bilder du visar från badrummet!

Hoppas ni får en fin helg!!

Kram Sara

Villa Carl Larsson sa...

Vad fint med hyllan i badrummet. Den serien från IKEA tycker jag väldigt mycket om. Fin ordning också ju! :)

Kram och trevlig lördag /Josefin

Anonym sa...

hej finaste. tack för inlägget, de gjorde mej glad. Ha en fin kväll syster. Pussar och kramar

Frida sa...

Jättefin badrumshylla, så snyggt med naturfärger. Så skönt att Max har fått plats på familjedagvård hoppas det kommer att funka bra för er.
Önskar dig en fortsatt trevlig helg!
Kram Frida

Sunells sa...

Hoppas helgen har varit bra!
Så fint ni har i badrummet, gillar naturtonerna!
Kul att det ordnat sig med dagvård, det kommer säkert att gå bra:)

Kram Katariina

Chubby Chieque sa...

Vad fint det blev då? Alltid fräsch!

Ha en skön söndagskväll...

Södralycke sa...

Gillar Molger, har hela serien med hylla, bänk, spegel och vägghyllor i vårt badrum i källaren :)

Grattis i efterskott till lille Max, vad söt han är på bilderna!

Önskar dig en skön vecka, kram Johanna

Skogsdoft & havsbris sa...

Njuter av dina fina badrumsbilder, vad snyggt! Fina färger, passar så bra! :) Hyllan är så fin där den står!
Oj, har visst missat lite här... Stort grattis till Max! Tänk vad fort det går... Hoppas han kommer att trivas i familjedagvården!
Ha en skön fortsättning på veckan! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...