07 juni 2009

Vita gåvor!

Tack så mycket alla för gratulationerna! Det värmer!

Mera presenter blev det, för på fredag låg det ett paket i brevlådan, och det var min gåva från min hemliga vän i Vita gåvor!   

I paketet fanns ett paket vackra servetter och små trädgårdsredskap i zink att ha som prydnad. Så söta dom var! Tack så mycket min hemliga vän! Själv var jag ute lite i sista sekunden denna gång, och skickade iväg paketet på fredagen. Väntar med spänning att se vad mottagaren tycker!

IMG_0129 IMG_0130 IMG_0131 IMG_0132

För övrigt så “leker” jag vidare med min nya kamera! Bilderna ovan är tagna med den såklart. Ännu är det så mycket som jag inte kan, men jag hinner ju lära mig!

På fredagen hade vi ju personalfest. En riktigt trevlig kväll var det, men mycket trött var jag hela lördagen. Blev ju ganska sent och Max vaknade redan 7.15 på lördag morgon.. Det hade gått riktigt bra med barnvakten, så det blir nog säkert repris i något skede!

Igår var N här och vi grillade korv i det kyliga vädret.. Man måste ju ändå försöka få sommarstämning fast man nu sitter inne med yllesockor, har skruvat upp batterierna (övers. elementen i sverige…här kallar vi dom för batterier..) och är rädd för att oljan ska ta slut, och att vi måste beställa mera, fast vi snart ska göra den stora renoveringen och sätta in ett nytt värmesystem. Skulle kännas så onödigt, eftersom de ändå måste tömma hela oljetanken sen..

Idag är det dags för kreativ träff igen – den här gången är vi hemma hos oss, och vi ska gjuta i betong! Böckerna jag beställde kom på bara några dagar och jag är så nöjd! En av böckerna har (vilket lite var planen) åkt iväg till min hemliga vän. Men Lotta Örnbergs nya bok är helt underbar! Så mycket vackra bilder och så mycket inspiration! Den tredje boken jag beställde, var ju en bok som handlar om betonggjutning och jag blev så inspirerad, så idag ska vi testa på den saken! Visar självklart resultaten sen då de har torkat eller brunnit som det tydligen också heter!

Fortfarande har jag inte hunnit helt ikapp med att svara på era kommentarer, men det kommer. Jag får ett mail för varje kommentar jag får, och sparar den i min inbox tills jag har svarat på kommentaren. Då vet jag alltid om jag glömt någon! Inte för att det här bloggandet nu ska kännas stressigt, men ni som bloggar själv vet nog hur det är..

Ha en superskön söndag, och hoppas att solen skiner på er också! Här är blå himmel idag efter en paus på många dagar! Speciellt varmt är det inte ännu, men vi får bara hålla tummarna!

6 kommentarer:

Unknown sa...

Ja solen skiner faktiskt idag från en klar blå himmel. I solen känns det hur varmt som helst men i skuggan är det ännu kallt. Vi får hålla tummarna på att det blir sommar värma till näst.

Ni skall ha riktigt kul med betong gjutandet. Det är hur kul som helst och lätt dessutom att få ett snyggt och robust resultat.

Kramis,

Livet på Sjögård sa...

Grattis i efterskott :) Kakan såg verkligen mumsig ut...

Jo tack, vi hade skoj på bastukvällen. Alltid roligt med sällskap!

Idag tittar solen hos oss änligen fram!! Härligt! Ha en superrolig och kreativ betonggjutningsdag :)

Backstitch sa...

Ni har säkert haft kul med betong. Jag har inte testat så mycket men en kruka har jag gjort med torv blandat i betongen och det blev super häftigt.

Gissade nog att du har bekantat dig med Butikken för antog att det var något liknande som du jobbade med. Aya (känner du säkert) som är i Pargas Butikken har sin pojke på min pojkes klass och äldre pojken är tillsammans min gubbes brors barn.

Nu håller vi tummarna att det skall bli lite varmare så att vi kan ta fram shortsen igen.

Kram Moster

Frida sa...

Hej!
Grattis i efterskott! Roligt med en ny kamera det skulle jag med behöva. Vilka fina gåvor du fick!
Hoppas du får en fin vecka!
Kram Frida

Mjuka sa...

Är också alltid ute i sista sekunden med vitagåvor paketet. Fick mitt i dag och är jättenöjd!
Kram Malin

Anonym sa...

varfor inte:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...