24 juli 2009

Hemma igen!

Imorse återvände vi till ett regnigt Finland efter en lyckad semester! Vi har åkt bil och åter åkt bil. Närmare 1500 km sammanlagt. Men det har gått över alla förväntningar och Max har varit jätte duktig! Mycket “riskaka och päppel” har det gått åt!

Lördagen den 18.7 (lillasyster Petras födelsedag – grattis!) åkte vi iväg på kvällen med Viking Line. Efter en god bit mat i tapas restaurangen stupade vi i säng. Jag sov nog inte min bästa natt denna natt, då jag låg inträngd på golvet på en madrass mellan en av bäddarna och Max resesäng.. Men rätt mysigt var det! På söndag åkte vi från Stockholm till Umeå med några pauser på vägen. Vi lyckades hitta riktigt bra pausställen på vägen!

IMG_0912   IMG_0911   IMG_0934    IMG_0924   IMG_0938

I Umeå blev vi så väl omhändertagna! Super god mat bjöd Maria och Simon oss på! Mums! Vi har spelat spel, besökt Norrbyskär där Simon jobbar, gått på stan i Umeå och haft det mysigt och trevligt!

IMG_0956   IMG_0940

IMG_0950   IMG_0948

Lite shopping har det också blivit, men det kommer en annan dag. Både Rusta, Myrorna och lite andra butiker har vi besökt och gjort riktiga (enligt mig i.a.f) fynd!

IMG_0973   IMG_0968

Dagarna gick tyvärr fort, och mitt i allt var det onsdag och vi fick fortsätta färden neråt. Vi stannade i Timrå på ett litet hotell med namnet Hotell Lyktan. Ett egnahemshus med rum och kök och badrum. Det fanns väl kanske sex rum sammanlagt och vi var helt ensamma i vår del. Var helt som att vara hemma hos någon. Billigt var det dessutom! Ingen lyx, men vi kunde laga vår egen mat där så vi sparade lite pengar.

På torsdag morgon fortsatte färden söderut och efter några pauser. (Bl.a. ett matkrig med en förkyld Max) var vi plötsligt i Stockholm. Där vandrade vi omkring i riktigt vackert väder och åt en bit mat och sen var det dags att söka sig till båten igen.

Imorse kom vi hem och idag har vi alla sovit en god eftermiddagssömn! Nu är det renoveringar som gäller och ännu en vecka och ett veckoslut semester kvar!

Ha det bra allihop!

Kram, Lotta

Frida sa...

Hej Lotta!
Det verkar som om ni har haft en trevlig semester.
Önskar dig en trevlig helg!
Kram Frida

Lallis - liv och leverne sa...

Låter härligt med semestern:) Stor kram Lallis

Frostrosor sa...

Tack snälla för ditt svar! Ja, jag har inte hunnit börja med skåpet ännu. Har haft fullt upp med andra sommarprojekt! Tack än en gång för svaret!

Livingroom sa...

Hejsan! Roligt att du är tillbaka igen.Började Twittra för ett tag sen och följer nu ditt twittrande om det är ok! Alltnytt måste man ju prova på. Ni verkar ha haft en fin semester. Roligt att Max oxå orkade.. Njut av resten av semestern,

Lotta

Katta sa...

Nämen har ni varit här i krokarna och härjat.Det verkar vara många bloggare här på besök nu i sommar.Kram Katta

Huset på kullen sa...

Hej! Ni verkar ha haft en mysig semester.

Ha en bra helg! Kram Linda

Ullis/Leva på landet sa...

Kul att ni är hemma igen. Verkar ha varit en bra tripp, men väldigt lång. Vilken tur att det gick så bra med max i bilen i alla fall. Härligt när man gör fynd, då blir man glad.

Kramar Ullis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...