13 september 2009

Radio i svart

Allt behöver inte alltid vara vitt. Svart är också snyggt! Köpte den här radion från Claes Ohlsson för några år sedan. Den var så där körsbärsbrun eller vad det nu heter. Inte riktigt min favoritfärg.. Först hade jag tänkt måla vitt på det svarta för att sen slipa fram lite svart för en sliten look, men så tänkte jag om, och den förblev svart. Om jag ångrar mig så kan man ju alltid måla vitt på! Men just nu så tycker jag att den är snygg så här!

      IMG_1410 IMG_1409

IMG_1408 

Om någon nu tror att den listat ut vad jag lyssnar på för kanal på radion, så har du fel! Max hade skruvat lös knappen som man väljer kanal med, så det blev nu bara vad det råkade då jag tog bilderna..

profil Här är jag i min nya frisyr!

En riktigt skön helg med mycket program har det varit! På lördagen var jag och klippte mig! Är helnöjd! Stor förändring! Min arbetskompis S var barnvakt, och sen åkte vi och  tittade på en marsvinsutställning. 400 marsvin i ett rum.. Nästan lite skrämmande.. Sen hämtade jag Petra och Olli från stan och de var barnvakter medan jag var på 30-års kalas. Skönt att koppla av lite. Inte lika skönt då Max vaknade vid sjutiden i morse..

På Petras och Ollis hemväg, åkte vi via en loppis. Där hittade jag en del fynd! För 13€ fick jag följande:

  • Reima vinterhalare i storlek 98 till Max. Passar troligtvis nästa vinter.1€!!
  • Marimekko body (som ny) i storlek 80, men ganska stor för sin storlek. 2,50€
  • Ett tyg (gardiner) naturvitt med små hjärtan och blommor på. Blir fint som små klänningar eller som foder till något. 3€
  • En vit porslinsskål med fot. 0,50€
  • Två gråa skålar som jag har fyra av från förr. 1,50€
  • Två träpussel, med såna där bitar som har en knopp. 3€ tillsammans
  • Två böcker till Max. 1,50€ tillsammans

Lite av varje med andra ord!

Sen kom N och M på besök och jag bakade favoriten, Bottans snabba bärkaka. Alltid lika god!

Slut på den här veckan! Imorgon nya utmaningar igen! Ha en bra vecka!

Kram, Lotta

5 kommentarer:

Mjuka sa...

Tycker den är jättefin i svart radion! ^Åh vilka fina fynd du gjort!! Hoppas att du får en skön vecka
kram Malin

Påskharen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Backstitch sa...

Du har bra loppis tur. Jag hittar aldrig någonting så där billigt.
Sedan måste jag säga att Lotta snälla glöm inte nu att äta du ser bara slankare och slankare ut på varje foto man ser av dig.
Kram Moster

PS det var jag som tog bort förra inlägget när jag inte märkte att det var min son och inte jag som var inloggad.

Chubby Chieque sa...

Heippa!

Gud! vad fin du blev. Denna frisyr passar verkligen 120% dig.

Hoppas alla tycker med. Jag själv har klippt bara topparna som maken min sa "har du klippt dig?" §;-)

Ha det så skön kväll, tjejen.

Många kramar till dig och dem 2 snygga killar runt dig.
xoxo

Brunkullan sa...

Härliga fynd!
Radion har jag också spanat in...tanken slog inte mig att måla om men det blev ju kanon:)
Susanne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...