11 september 2009

Disktrasor och storstädning

Nå, stor och stor, men då jag städar så gör jag det så grundligt (enligt mig själv iallafall) så jag kommer aldrig genom hela huset. Skulle det bara vara att dammsuga och så, så skulle det ju gå fort, men då det av någon underlig anledning alltid dyker upp saker på golvet som jag just plockat upp.

Jag tycker egentligen rätt bra om att städa. Resultatet iallafall. Mår mycket bättre då det är redigt omkring mig. Nu var det så dammigt så det riktigt kliade i näsan.. Blir så då det står tre symaskiner på matsalsbordet.. Jag försöker ändå plocka undan efter mig..

Max är ändå rätt lugn alltid då jag städar, därför är han nästan alltid med. Jag menar att jag inte städar t.ex. då han sover dagssömn. Han brukar pyssla på med sitt. Idag då jag dammsög läste han telefonkatalogen. Då jag städade toaletten “målade” han väggen utanför med en pensel. När jag ännu strök lite handdukar så satt han på pottan och sorterade mina örhängen.. Han är själv också hemskt noga med att det inte ska vara smutsigt.. Ibland iallafall.. Smussigt säger han och så ska man tooka. Han är nog en smart liten kille vår Max. Igår hämtade jag honom från dagtanten med bilen, och då brukar jag stanna vid postlådorna, ta in posten och sen åka upp till oss. Jag använder alltid säkerhetsbälte, men just vid den här sträckan så blir jag lite lat. Men min kloka son sa och pekade på säkerhetsbältet igår, då han märkte att jag var på väg att köra iväg utan..

Inatt har han föresten sovit för första gången i sin stora säng. Ja, jag har ju inte ens visat mitt fynd här för er! Fick via en bekant tag på en gammal utdragbar säng för 25€ i somras! Den är ganska stor, hela 1 m bred, så lilla Max försvinner nästan i den, men han började klättra ut från spjälsängen igår, och eftersom han har haft så svårt att somna på sista tiden, så tänkte jag att det kanske var dags.. Kan hända att jag får ångra mig. Inatt vaknade han sen klockan 4.00 och var hur pigg som helst. Jag trängde mig med honom i sängen och låg där som ett S tills klockan ringde en par timmar senare. Gissa om jag varit trött idag..

025

Den här fina disktrasan fick jag av syster Maria i somras! Den är i full användning nu och fungerar över förväntan! Går att tvätta i 60 grader så den hålls fräsch! När den inte är fräsch mera kan man kompostera den! Disktrasan kommer från Växbo Lin.

Annars har veckan gått snabbt. Jag har varit trött efter förkylningen och mest tagit det lugnt på kvällarna eller sytt lite. Har en par grejer jag sytt som kommer att dyka upp till försäljning på inspiration M bloggen inom kort.

Det kommande veckoslutet är ganska fullt med program. Imorgon ska jag till frissan, S ska vakta Max. Sen åker vi på någon sorts marsvinsutställning. Sen blir det 30-års kalas och Petra och Olli kommer och vaktar Max.  På söndagen kommer N och M på besök. Så skulle jag gärna också åka en sväng till Ikea..

Ha en skön helg allihopa!

3 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Här är en till som har städat i dag! Det känns så skönt när man hardet gjort och allting luktar gott o fräscht ! ha en skön helg!

Maria Erickson sa...

men guuuu va fint det där med bältet. Han är en klok liten människa er son :) saknar er!

Backstitch sa...

Det var tusan vad du var effektiv. Man får ju riktigt dåligt samvete. Kanske man borde städa i dag efter jobb. Det skulle nog inte skada...men mina barn är nog inte riktigt så där snälla när jag städar. De stora är sura för att de måste delta när man i stället skulle kunna spela på datorn. Odelia är livrädd för damsugaren och Odwar springer runt och busar med alla. Men kanske jag gör ett försök i alla fall.
Kram Moster

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...