17 april 2010

Award och sovrumsvägg

Av följande bloggar fick jag den här awarden!

http://pinkandwhitedreams.blogspot.com/

http://hemmahosingeborg.blogspot.com/

http://skogsdoft-havsbris.blogspot.com/

En massa regler som vanligt, men jag bryter dom som vanligt och tackar och tar emot, men skickar inte vidare. Tack tack!

image

Peter har en treveckors semester just nu, som påbörjades i Paris. Roligt att ni tyckte om mina bilder! Under veckan som gått, har han börjat bygga en vägg till vårt sovrum. Vår övre våning har hittills varit helt öppen. Men nu började det kännas som att det blivit dags att få en dörr att stänga om sig ibland.

Idag bryter jag mot mina “principer” och visar helt ostylade renoveringssbilder! I skrivandets stund finns det en hel vägg på plats, men det har jag inte hunnit fota ännu.

IMG_5277

Då man kommit upp för trappan och står  på sista steget så ser det ut så här om man tittar till höger.

IMG_5278 IMG_5282

Går man sen några steg framåt mot Max rum, och vänder sig tillbaka mot trappan så ser det ut så här. Lite nytt i sovrummet finns det också, men det ska jag visa en annan gång då det är lite mera städat.. Eller egentligen ganska mycket.. sängen, sängborden och texten ovanför sängen..

IMG_5279

Om man sen öppnar man dörren, går in i sovrummet och ställer sig bredvid sängen ungefär. Då ser det ut så här. Väggen med spegeln ska rivas i sommar och vi ska isolera ut till vindsutrymmet. Så småningom ska också Max få en dörr till sitt rum, så då får vi ju egentligen ett rum till.

IMG_5280

Sen är det dags att kasta sig över den obäddade sängen och ställa sig på andra sidan om sängen. Tittar man mot dörren så ser det ut så här.

IMG_5285

Om man sen har riktigt tur så kan det hända att man hittar en bökande 2-åring som far omkring som en virvelvind i sängen!

Idag har vi varit på ett riktigt lyckat Emmausbesök! Vi är i Ekenäs nu och ser om mamma och pappas hus lite. Petra och Olli är också här, och Peter och Olli håller på och pysslar med pappas bil just nu.

På Emmaus hittade jag en gammal och fin zinksprutkanna, ett runt vitt metallbord, en trälåda, tre gamla krukor, en glasburk med lock och tre par skor till Max. Sprutkannan var dyrast.. 10 €, men jag har så länge spanat efter en sån. Bordet kostade bara 2,50€, krukorna 0,50€ styck, glasburken 0,20€, trälådan 2€. Skorna tillsammans var 6€. En fin hängmatta hittade jag också, men eftersom vi inte har något logiskt ställe för en sån så fick den bli..

IMG_5297

Idag ska vi träffa våra vänner T+C och också gå på födelsedagskaffe till T:s mamma. Imorgon åker vi till U och hennes familj. Hennes son H fick en lillasyster J för en vecka sen. Ska bli roligt att se dom!

Sen får vi ta oss ganska snabbt hemåt, för på kvällen ska vi ha middag med gamla arbetskamrater från den tiden vi jobbade på Åbo svenska teater. Hoppas på fint väder så man kan grilla!

Så det är en hel del program vi har framför oss!

Ha en riktigt skön helg!

Kram, Lotta

6 kommentarer:

Kamomilla sa...

Hej!
Jätteroligt att få följa med på en sväng i ert byggande! jag tror er sänggavel är likadan som vår, men jag vi har spraymålat vår svart och lämnat knopparna i mässingsfärg.

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Halloj! Jag förstår känslan! Det kan vara ganska skönt att kunna stänga om sig ibland! När vi flyttade in i huset saknades det dörr till två sovrum så det var något vi raskt åkte och köpte.

Det ser ut att bli toppen!

Kram Annica

Mycket annat & lite betong sa...

Härliga naturliga bilder! Det kommer att bli fint. Skönt att kunna stänga om sig.

Trevlig lördagkväll!
Agneta

Chubby Chieque sa...

Mycket har Ni hunnit.

Max växer snabb! 2 år nu vad? Jösses, tiden går så fort.

Ha en trevlig och mysig helg till Er allihopa.

xoxo

Louise sa...

Skojigt att se nyggbilder! Fina loppisfynd. Gillar speciellt bordet... och kannan förstås...

Anonym sa...

Jag hör till dem som gillar ostylade äkta bilder på halvfärdiga projekt! Ser ljust o fint ut. Gillar dörren speciellt.

Åsa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...