28 april 2010

M och snor

Jaha. Så var det vårflunssa! Igår då Max var i badet så konstaterade han att: Max snorig. Så idag är jag hemma med honom. Förutom att torka snor så städar jag. Alltså inte dammsuger och diskar utan städar såna där lådor och hyllor och ställen som man inte orkar ta tag i efter jobbet, eller på veckosluten. Har gått igenom en hel del i syrummet, och skrivit på lådor vad de innehåller. Skönt att inte behöva gå igenom 20 lådor för att hitta en stämpel t.ex. Vet inte varför jag inte gjort det här tidigare.

Syrummet har jag ju inte heller visat här ännu.. Kanske just för att jag inte fått någon ordning där ännu. Lite smått ska målas ännu också, så jag suger på den karamellen en tid till!

IMG_5382

För en månad sen hade vi besök av min vän N och hennes pojkvän S som vi inte träffat på det sättet förut. De hade med sig en vacker orchide som faktiskt lever fortfarande!

IMG_5370

Så hemskt mycket shoppade jag inte på vår Paris resa, men något smått kom ändå med hem. Bl.a. det här M:et som jag hittade på Clingancourt marknaden. Det är väl en tryckbokstav, men den får dekorera mitt gamla fönster. Och varje gång Max ser det säger han: Där e M! Han har lärt sig känna igen sitt namn (typ) och blir lika glad varje gång han hittar ett M!

IMG_5383

Imorgon kommer Peter hem igen. Fort har veckan gått! På fredag ska det firas valborg med våra vänner T och C! Har t.o.m. försökt mig på att laga mjöd, men vet ju inte om det lyckas.. Nu ska jag försöka få lite mat i barnet som egentligen bara vill ha melon..

Ha en bra fortsättning på veckan!

Kram, Lotta

7 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Trist att Max är sjuk men vad härligt att du får lite tid att fixa!

Fint M:)

Kram Annica

Kamomilla sa...

Ett härligt vackert M! Hoppas M kryar på sig! :)

Sanna sa...

Vilket vackert M!!Hoppas Max blir frisk snart!Våra barn har också varit sjuka i tur och ordning. På måndagen hade dottern sin 5:e öroninflammation så nu blir det nog rör.. :( Härligt i alla fall att det blir vår samt varmare och ljusare tider! Funderar lite på att beställa vimplar till vår balkong av dig då jag var så nöjd med dem du sydde till vårt barnrum.

Kram

Sanna sa...

Ja 5:e öroninflammation enbart detta år..

Gardenhouse sa...

Så mysigt och välkommnande med får fällen, och de fina flaskorna. Jag är svag för dessa.
Lycka till med renoveringen och mjöden.
Hoppas lilla Max snart blir bättre.
Trevlig Valborg!
Kram Sussi

Katta sa...

Vad duktig Max är som börjar känna igen sina bokstäver :) Vilket snyggt M dessutom. Hoppas ni känner er bättre snart. Kram Katta

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas att max blir frisk snart. Skönt att få röja lite, det behövs verkligen ibland.

Ha en riktigt skön Valborg!
Kram Ullis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...