16 juli 2010

Vimmerby

Det är semester. Det är varmt. Det är sommar.

Bloggen har fått vila lite.

Nu ska jag ändå dela med mig lite av vår Sverigeresa!

IMG_7032

Fröken Bock (syster Maria) diskar med Max

IMG_7061

Fröken Bock dansar

IMG_7076

Fröken Bock åker rutschbana med Max

IMG_7083

Just sådant bord och sådan bänk skulle jag vilja ha.

Men lite mindre..

IMG_7099

Max i Nils Karlsson Pysslings hus

IMG_7136

Karsson, Lillebror och fröken Bock försöker gömma sig för tjuvarna under mattan.

IMG_7148

Måste nu sätta in en bild på mig själv också..

IMG_7152

Lillklippen (Simon) rövar från små flickor..

IMG_7199

På väg hem i sommarkvällen

IMG_7484

Karamellkokeriet i Mariannelund

IMG_7488

IMG_7531

På väg hem igen..

IMG_7511

IMG_7524

IMG_7542

Max på discot! Hittade en ca 4-årig flicka här som blev så förtjust i honom.. De dansade t.o.m. hand i hand.. Så sött! Sen blev hon helt olycklig då de måste gå därifrån..

En riktigt skön resa hade vi! Men varm! Då vi kom från Astrid Lindgrens Värld visade biltermometern 33 grader.. Pust.. Men roligt hade vi! Synd bara att tiden gick så fort..

Imorgon ska vi på bröllop! En av mina gamla studiekamrater, numera vän gifter sig. Idag har vi varit och ställt i ordning på festplatsen! Temat är havet och temafärgen turkos. Fint! Jag är tärna, så man har en del att hålla ordning på. Och dagen börjar kl.8.15 hos frisören!

Ha en härlig helg allihopa!

Kram, Lotta

4 kommentarer:

Smått och gott hos Lina sa...

Fina bilder :-) Skulle vilja åka dit med barnen jag också.

Kram Lina

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vad härligt ni verkar ha det:) Vimmerby är ju såååå kul! Vi planerar att åka dit i år vi med, men det är ju som alltid...inte riktigt säkert för det tänkte vi förra sommaren oxå men kom av oss...:)

Kram Annica

Kamomilla sa...

Vilken fin och spännande resa ni haft! :)

Ullis/Leva på landet sa...

så härligt ni ser ut att ha haft det. Hoppas att bröllopet blev kul och att allt gick bra.
Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...