03 november 2010

Inspirationsbrist?

Eller är det mörkret.. Har ju gått nästan två veckor sen jag senast bloggade..

Under veckan som gått så har vi fixat nästan färdigt i det nya utrymmet mellan Max och vårt rum. Lite material saknas ännu, men ska försöka ta någon bild under helgen då det är lite ljusare.. Det finns ju inga fönster i det rummet, så där är ju ganska mörkt.. Idag for också den gamla vattenboilern iväg! Den var inbyggd i ett skåp och hade börjat läcka. Den har alltså inte varit i användning sen vi bytte vårt värmesystem förra veckan. Så nu fick vi någon kvadratmeter till också! Men där måste ju fixas ännu såklart..

Men fast det nu är november och mörkt så har man ju ändå saker att se fram emot! Om en månad är vi redan inne i advent och i jultider! Mysigt! Och om en månad så är jag också i Malmö med syster Petra och hälsar på syster Maria! Vi kommer att flyga till Köpenhamn och hoppas på att hinna göra något kul där också! Vi kommer hem måndagen den 6.12 som ju är en ledig dag, så behövde bara ta ledigt den 3.12. Max blir hos mamma och pappa och Peter är på jobb, så det blir en riktig systerhelg!

Så var det ju Halloween i helgen också. Inte för att vi nu firar såna högtider egentligen, men hos dagtanten hade Max tyckt att det var så spännande med spindlar och pumpor, så vi köpte hem en pumpa som vi fixade! Flygande hatt fick den dessutom..

IMG_9718

IMG_9719

IMG_9721

Ha en trevlig fortsättning på veckan!

Kram, Lotta

6 kommentarer:

Louise sa...

Orken tryter nog litet här också....jag planerar en massa som jag ska börja pyssla och greja med efter jobbet men när jag kommer hem blir det liksom inte...Lyxigt och kul med systerhelg!!

Kamomilla sa...

Vilken fin pumpa!!

Jag har svårt att hinna med skola, blogg och ett liv också... heh. men det går nog, bara man inte ställer så höga krav på sig själv...

Galleri MochB sa...

Vilken jättefin pumpa ni fixat! Ja sånt gillar barnen. Vi firade halloween förra helgen med maskerad hos goda vänner, och mumsade blodiga fingrar, bajskorvar och spindelmuffins :O)
Låter som du har en massa skoj att se framemot. Kram Mia

Livingroom sa...

Vilken snygg pumpa, roligt med locket. M ser så söt ut , han har blivit så stor (minns de första bilderna jag sett...). Det skall ju vara kul att blogga så alla har vi väl lite bloggtorka i bland... ta ingen stress. Ha en fin resa och njut av helgen som kommer.
Lotta

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Nä vi firar inte heller. Men pumpan var fin:) Och Max ser verkligen ut att gilla den!

Kram Annica

Mamma Mimmi sa...

Hej Lotta! Så jättemycket fint du gör och pysslar...som vanligt. ...och vad din Max har blivit stor! Samma med "min" som nu börjar närma sig tvåårsdagen. Tiden går fort.

Jag drar mig till minnes att du för ett tag sedan beställde väldigt fina tygetiketter från Hong Kong och jag var inne på den sidan och tittade. Nu när jag behöver egna kan jag såklart inte dra mig till minnes. Vill du vara snäll och påminna mig och kanske också säga vad de fina dubbelvikta tygmärkena kallades i deras sortiment (om du minns). Alla tips på goda erfarenheter är välkomna. Ha en riktigt skön helg.

Hälsningar Mimmi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...