25 januari 2011

Lampfynd

Jag har gjort det igen. Ja, det är ju en tid sen redan, men jag hittade en lampa på loppis. För 1 €. Det kallar jag fynd! För vet att man kan få betala betydligt mycket mera för såna här lampor!

IMG_0391

Medan jag låg i sängen igår så aktiverade jag Peter och fick honom att hänga upp lampan i sovrummet. Vi har tidigare haft en dubbelspotlight där, och den här blev bara så rätt.

IMG_0375

Inget nytt, men är förtjust i kombinationen av det romantiska och det industriella.

IMG_0380

Stjärnan hänger ännu kvar i fönstret.. Men tänd har den inte varit på flera veckor.. Och ute kommer det bara mera snö.. Har varit hemma idag ännu och kan inte riktigt bestämma mig för hur jag mår. Vi är nog alla lite hängiga.. Vår – kom nu!

Imorgon ska vi till rådgivningen, då i vecka 19, 18+3. Snart är vi halvvägs! Nästa veckas fredag ska vi på ultraljud och får då kanske veta vad det är för sort som bor där inne.. spännande!

IMG_0360

Eftersom jag typ bott i soffan de här två dagarna, så har jag passat på att göra sånt man kan göra liggandes. Fick äntligen färdigt och beställt en fotobok med foton från år 2009! Har hållit på med den hur länge som helst.. Tror att det blev riktigt bra! Väntar bara på resultatet! Påbörjade en ny, med Parisresan från ifjol. Det var så mycket bilder där, så det fick bli en helt egen bok för den resan.

Så har jag också sorterat alla räkningar från ifjol, för att lite få en bild av hur mycket pengar det går i månaden till sånt där man inte kan undvika.. el, vatten, amorteringar och sånt.. (Det är nu du ska hurra mamma!) Kan vara bra att ha lite koll då jag ju kommer att vara hemma med mindre inkomst en tid framöver. Och annars också.

Nu ska jag försöka se om jag orkar göra något. För att veta om jag orkar gå på jobb imorgon. Vi är alla rätt trötta och irriterade nu.. Max somnade just på soffan bredvid mig och har haft hur många utbrott som helst idag.. Snart är det vardag igen (vardag för oss då Peter far på jobb på torsdag) så kanske vi får någon ordning på oss då..

Ha det bra!

Kram, Lotta

3 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Jag hängde också upp en liknande lampa igår ovanför köksbänken! Eller ja, mannen fixade det ;) och även min lampa är inköpt på loppis :)
Funderar lite på att ändå spraya min vit, skulle synas bättre då.

Ha det bra!

Mycket annat & lite betong sa...

Snygg lampa, det kallar jag också för ett fynd!
Bra att kunna ligga i sängen och se till att den kom på plats.

Trevlig fredag!
Agneta

alegni sa...

den lampan hade jag gärna haft! får nöja mig med en ikeadito i väntan på det stora fyndet ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...