22 juli 2011

Bröllopsdag!

IMG_2346

Först vill jag tacka för era fina uppmuntrande kommentarer och råd. Vi kämpar på och försöker tänka att det är övergående. Vill ändå poängtera att det inte på något sätt är så att Max bråkar med Theo. Tvärtom. Han pussar och kramar och är så gullig. Det är vi som får ta svartsjukan och bråken och trotset och det är jobbigt ibland. Men där emellan så har vi hur mysigt som helst! Försöker ge Max så mycket uppmärksamhet jag bara hinner och orkar. Vi läser, bygger lego, har varit till parken.. Och då kan jag berätta till er att jag verkligen inte är någon park- eller lekmamma. Ursäkta mig. Men jag tycker inte att det är speciellt roligt att leka. Såklart blir jag lycklig då Max är glad då jag leker med honom, men jag gör hellre andra saker tillsammans. Som går till biblioteket, bakar eller pysslar med något annat.

Och jo, det är klart att man inte behöver ha det fint och städat hemma helat tiden.. Och här är inte alltid städigt heller. Fast det kanske verkar så.. Men nu är det lite så att jag inte mår speciellt bra då det är stökigt omkring mig.. Så lite tänker jag nog tillåta mig att städa!

IMG_2348

Så till något annat. Idag är det fem år sedan jag och Peter gifte oss! Träbröllop lär det ska vara. En fin dag var det och mycket har hänt sen dess! Här kan ni kika på ett inlägg som jag gjorde för tre år sedan. Tack älskling för dessa år och ser fram emot många till!

IMG_2349

Vi firar lugnt i denna tropiska fuktiga värme! God mat såklart blir det, men annars firar vi lugnt! I helgen kommer Peter och Max att åka till Joensuu till Peters pappa och vara borta tills tisdag. Det här är inget vi kommit på nu för att vi haft det som vi haft med Max, utan något som varit planerat länge. Men det kommer rätt lägligt nog.. Jag blir hemma med Theo och ska passa på att vila då jag kan. Däremellan ska jag påbörja tillverkningen till en marknad som jag ska åka och sälja inspiration M produkter på i september. Har en del tyg som ligger och väntar på att bli fina plagg!

Hoppas ni har det bra i värmen!

Kram, Lotta

4 kommentarer:

Frida sa...

Stort grattis på er Bröllopsdag!, hoppas ni får en mysig dag. Vilka fina bilder du visar. Vad bra att du får lite tid för dig själv det är också viktigt. Jag trodde inte att Max bråkade med sin bror, det har bara blivit en stor förändring för honom. Han kommer klara uppgiften galant. Blir nog skönt för honom att åka i väg med pappa och skönt för dig att få lite tid med den minsta och för dig själv. Var inne och tittade på Inspiration M, du är verkligen jätteduktig på att sy Lotta! Du borde öppna en butik. Och skulle jag få barn någon gång vet jag var jag ska köpa mina barnkläder.
Ta hand om dig!
Kram Frida

Ullis/Leva på landet sa...

Ett stort grattis på er bröllopsdag! Hoppas att ni har fått en riktigt mysig dag. Känner igen precis hur det varit här hemma när vi fått tillökning. När nummer 2 kom var han väldigt sjuk och vi fick åka hastigt till Stockholm. Storebror kom efter med faster efter två dagar, men det har suttit i till han var sju. Han har varit så sur på sin lillebror som han tyckte att vi skulle lämna i skogen, och vi har inte fått åka i från honom på kvällar och nätter. När nummer 3 kom så funkade det jättebra med äldsta sonen och honom men inte med nummer 2. Han var allt annat än glad ;) Numera när de är 18, 15 o 13 så har de riktigt mysigt tillsammans.

Önskar dig en trevlig helg!
Kram Ullis

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Grattis på bröllopsdagen:) Hoppas det blev en härlig en!

Kram Annica

Livingroom sa...

Försenade gratulationer på bröllopsdagen. Vi firar i september 18 år....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...