28 september 2011

Fotovägg

Jag planerar en fotovägg. Eller skrytvägg. En sån där som man sett på många bloggar. Men först måste jag göra några saker.

  1. Se till att jag har foton att sätta upp på väggen (Theos gudmor ska eventuellt i helgen ta familjefoton av oss. )
  2. Välja vilka foton som ska hängas upp
  3. Redigera fotona
  4. Beställa fotona
  5. Skaffa tillräckligt med fina ramar (fast tror nog att jag har tillräckligt i mina gömmor..)
  6. Bestämma var fotoväggen ska vara. Vi har en tom och tråkig vägg i sovrummet, men lite synd att gömma in den där liksom.. Man är ju inte i sovrummet så mycket..
  7. Rama in fotona..
  8. ..och hänga upp dem på väggen.

Så det finns en del att göra!

Några bilder som nästan säkert ska vara med

Snart ska vi iväg med lite grejer som ska säljas på loppis. Jag och en kompis har en hylla tillsammans. Kan ju bli lite stökigt att räkna ut vem som sålt vad, men vi har våra system. Så är det ju bra att man också kan turas om att åka och ordna sakerna. Är egentligen inte så jätte förtjust i hyll-loppisar, men lite extra pengar just nu är kanske inte fel.. Och att bli av med sakerna samtidigt. Och angående bordet. Det finns nog kvar ännu. Får nu se om någon nappar.. Annars får vi väl ha det kvar. Kanske vi någon gång flyttar till något större..

Och imorgon kommer Peter hem igen! En vecka gick hur fort som helst! Ska bli skönt att få hem honom. Och den här veckan har vi inte på det sättet något extra program som tar tid och energi. Vilket är ganska skönt. Sovrummet ska vi väl försöka få klart och så får vi kanske gäster i helgen, men annars ska vi väl bara ta det lugnt.

Ha det bra!

Kram, Lotta

5 kommentarer:

Monica sa...

Vilken fin idé!!

Jag vill också ha en skrytvägg :)
Har också redan en massa ramar, i fel färg men det är snabbt åtgärdat.

Ha det bra
Monica

Livet på Vestergård sa...

Kommer att bli fint med fotoväggen!
Kram Kicki

alegni sa...

jag har kommit lite längre i fasen, fotona är nämligen fixade och inramade. nu ska jag bara bestämma var jag ska hänga upp dem - i vardagsrummet ovanför soffan, i hallen eller i gästrummet. svåra beslut... :)
kram

Kamomilla sa...

Planerar också en men har ju knappt några bilder av familjen.. de blir bara sura när jag fotar... ;)

Galleri MochB sa...

Såklart man får skryta om det käraste man har :O) Kommer säkert att bli jättefin!
Skön helg! Kram Mia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...