25 oktober 2011

Loppisögonen

Det är farligt att släppa in mig på en loppis just nu för jag har verkligen "loppisögonen" på mig!

Dagens loppisfynd: Matta 3€, Sängöverkast till soffan 5€, Massor med spetsar 11,70€, Utebyxor till Max 2€, Tröja till Max 2€, "Emilnattskjorta" till Max 2€, Trollkarlslåda med en massa tillbehör 2€ ( så Max är trollkarl och inte Karlsson på taket imorgon på klubbmaskeraden..) och en sån där aktivitetsbräda för bebisar 2€. Och då var vi inne på loppisen högst 10 minuter.. Hade säkert hittat mycket mera om jag orkat och vi haft tid. Nu gick jag bara igenom barnkläderna, leksakerna, hobbyhyllan och lådorna där det finns t.ex. sängöverkast.

Vi var alltså i Åbo idag och har haft en riktigt trevlig dag! Först träffade vi Lotta på Folkhälsans familjecafé. Först var vi heelt på fel ställe, men då vi en gång hittat fram så hade vi riktigt trevligt! Kan nog tänka mig att åka in till Åbo kanske varannan vecka och gå dit.

Efteråt träffade vi Theos gudmor och lunchade tillsammans. Sen tog vi oss ännu en tur till mitt jobb och hälsade på. Vi lämnade bilen en bit utanför stan och åkte buss in. Dels för att slippa stadstrafiken, dyra parkeringsplatser och att vara tvungen att gå tillbaka till bilen då man yrat runt. Och så också för att Max tycker det är så roligt att åka buss! På hemvägen stannade vi ännu och handlade mat.

Och alla har betett sig exemplariskt hela dagen! Ja, t.o.m. jag!

Igår kom vi hem efter en skön (förutom att jag fick nackspärr..) helg i Ekenäs! Där träffade vi Max gudmor och en annan gammal vän. Och tog det väldigt lugnt! Emmaus måste man alltid gå till då man är i Ekenäs. Och det blev ett ordentligt loppiskalas, som till slut blev en för tidig julklapp från mamma! (Tack!) Flera fina klädesplagg till mig själv, skor och stövlar till mig själv, En skjorta och en t-skjorta till Peter, En par bodyn till Theo och lite kläder till Max och en hel del annat fint! Ibland fungerar det bara! Men nu kanske jag nog borde ta en loppispaus.. Och föra bort lite grejer i samma takt som jag hämtar hem dom.

Förutom alla loppissaker så kom jag också hem med en låda av min farmors gamla saker. Mycket ramar och lite annat smått och gott!

Theo fick också en för tidig julklapp, en stickad dräkt från Lundmyr of Sweden! Jättefin! Idag testade vi den på riktigt första gången! Han fick den nu redan så att den inte blir för liten sen genast..

Så en massa grejer har fått flytta in hos oss! Blir kanske inte så mycket klappar under granen.. kanske några kvitton Ler

Och inget har jag tagit bild på ännu och nu är det för mörkt för att göra det.. Och så har jag också en del annat att göra.. Hoppas att barnen somnar snabbt ikväll, så jag får fortsätta sy och greja!.

Så det blir “bara” (igen..) en par bilder på mina fina pojkar:

IMG_4909IMG_4914

Kram, Lotta

4 kommentarer:

Smått och gott hos Lina sa...

Vad roligt det är med sådana dagar då allt flyter på :-) Ser framemot bilder!

Kram Lina

Kamomilla sa...

Härligt när man han loppisflyt! jag fyndade en Vintage Stories blus på loppisen igår och nu är jag så glad!!

Livet på Vestergård sa...

Så söta pojkar du har!
Du har verkligen loppisflyt nu.Jag i min tur håller på och för saker till loppis var och varannan dag nästan :)
Kram Kicki

alegni sa...

de där gossarna med de där ögonen tål ju nog att visas :)
ja hjälp, vilket loppisflyt du har nu! det gäller att köra hårt medan det varar!
kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...