26 oktober 2011

Simsalabim..

..och så var det snart Halloween.. Ja, kanske inte något vi brukar fira precis, men det var maskerad i klubben idag och vi hittade ju en trollerilåda igår på loppis. Så Max var trollkarl idag! (fast efter klubben berättade han att en pojke var sjörövare, så då var han också lite sjörövare..)

IMG_5014

Den svarta blusen och de röda byxorna (som jag sydde igår kväll..) till så blev han en perfekt sjörövartrollkarl!

IMG_5019

Mattan hamnade på köksgolvet och där värmer den bra! Det börjar ju bli lite svalare här inne nu.. Men ännu fryser vi inte.

IMG_5023

Sängöverkastet var så fint så det hamnade direkt i soffan. Det är ganska stort så man kan vika fram en ren sida många gånger innan man behöver tvätta hela..

IMG_5024

Och här är hela högen med spetsar! Vissa lite smutsiga, men det går väl att åtgärda.. Jag rafsade bara åt mig alla utan att titta.. Vet inte ännu vad jag ska göra med dem, men kanske några dynor eller något sånt ..

..eller så kanske det blir en utlottning snart? Märkte nämligen att besöksantalet sakta närmar sig 50 000. Fast det tar säkert ännu en tid..

Det var några av gårdagens loppisfynd det!

Imorgon kommer Peter hem igen. Ja, det har gått en vecka igen, och den här gången kan jag faktiskt inte förstå vart veckan tagit vägen.. Efter den här lediga veckan åker han ännu en vecka på jobb och sen har han tre veckor semester! Då ska vi bl.a. åka en stund till värmen hela familjen! Enkelt och färdigtuggat blir det den här gången med Kanarieöarna.. Men det duger bra just nu. Det är lite avkoppling och värme vi behöver. Ska bli riktigt skönt! Ännu bättre att vi åker mitt i Peters semester så jag slipper packa ensam. Både ner och upp.

Kram, Lotta

4 kommentarer:

Kamomilla sa...

Härliga planer ni har och fina loppisfynd minsann!

Livet på Vestergård sa...

Så fina loppisfynd! Härligt att ha en solsemester med hela familjen att se fram emot :)
Kram Kicki

alegni sa...

fina fynd! det låter ljuvligt med semester i värmen, du behöver nog få komma bort ett tag, du som kämpar så hårt när peter jobbar!
kram

Smått och gott hos Lina sa...

Så gulligt att den lilla trollkarlen var lite sjörövare också.
Fina loppisfynd. Spetsarna speciellt.
Ha en skön semester!

Kram Lina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...