27 oktober 2011

Citydeal

(Bilderna i dagens inlägg har inget med texten att göra.. Theo ville bara visa upp hur fin han är i sin nya stickade halare från Lundmyr of Sweden som han fick som förtidig julklapp av mormor och morfar)

Har ni bekantat er med citydeal redan? Det är faaaarligt.. men roligt!

För dig som inte vet hur det går till så kan jag förklara lite. Man registrerar sig alltså och får till sin mail och via facebook flera erbjudanden per dag till olika företag. Erbjudanden är ofta i kraft bara det dygnet så det gäller att vara snabb..

Man får ofta ordentliga rabatter på olika saker. Det kan vara presentkort till olika butiker, skönhetssalonger, matställen, resor..

IMG_5044

Jag har hittills “gått på” detta tre gånger.. oops.. Först ut var ett presentkort värt 30€ från Baobab Kids. Kostade 15€. Det kommer jag troligtvis att använda  till någon julklapp till något av barnen. Eller båda, men tror inte att jag för det priset får något till båda där..

Andra gången var det en fotobok från photobox. Kostade 9€, värt 30€. Fotoböcker har jag ju ändå tänkt göra så det här var ju ett bra erbjudande.. Lite tidspress bara då man måste använda presentkortet före den 21.12.2011..

Tredje gången var det ett presentkort till Teippimestarit. Man får beställa en valfri väggtext för 22€. Hur mycket det är värt beror självklart på vad man beställer för text..

Så har jag rekommenderat en par presentkort på bl.a. massage till Peter.. Men vet ju inte om han har köpt dom eller inte..

Så kan man ju diskutera om jag nu har sparat pengar eller gjort av med pengar.. Både och.. De går dessutom på kredit då man betalar.. ännu farligare..

IMG_5029

Men så behöver jag er hjälp. Väggtexten. Vad ska jag beställa för text? Har några texter som jag länge funderat  på. Det ena är:

Dröm om mig och andra små änglar” att sätta upp ovanför vår säng. Men vet inte om det passar så bra då vi nu har tapet där.. Vi brukade alltid skriva så i textmeddelanden förut Peter och jag..

Det andra är: Det finaste vi gjort” att sätta upp ovanför dörren till barnens rum. Inget nytt men ganska fint..

Sen tycker jag att det hade varit lite roligt att ha texten “ Take time to smell the roses” på toaletten..

Men nu var det ju bara så att texten bara får vara 20 tecken märkte jag.. Så av dessa texter så är det endast “det finaste vi gjort” som duger..

Tar gärna emot förslag!

IMG_5045

Nu börjar det bli dags att äta lunch och sen ska vi åka och hämta pappan! (som hade en så trevlig nyhet att berätta minsann..)

Ha en riktigt skön dag!

Kram, Lotta

4 kommentarer:

Kamomilla sa...

Googla på citat av ernst! Där kan komma något kul :)

Smått och gott hos Lina sa...

Kan inte låta bli att fnissa lite åt början av ditt inlägg. Lite som i Bullen; personerna i inslaget har inget med historien att göra, typ. Eller så är jag bara trött :-D

Jag är också och shoppar loss på citydeal. Köpte en kalender idag. Och julkort har jag också köpt. Som man kan lägga till egna foton.

Fin halare!

Kram Lina

Så Vitt Jag Vet sa...

Theo är så otroligt sööt i sin halare..
Kraam
Sanne

alegni sa...

åh, vad söt theo är i sin nya overall!
den där citydealen låter toppen, fast lite farlig samtidigt. man får nog se till att ha lite självdisciplin där, tror jag ;)
njut av att ha familjen samlad!
kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...